Avatar billede pnt71 Nybegynder
10. januar 2002 - 23:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Datatype Notat (Access) og ASP

Jeg er ved at lege med at programmere et forum og bruger en Access-database til at gemme informatiorne. Selve indlægget lægger jeg i et felt med datatypen: Notat i databasen.

Når jeg hiver indlægget ud af databasen igen for at skrive det på siden er alle linieskift væk. Hele teksten står ud i én køre. Jeg vil selvfølgelig gerne have at linieskift gemmes og vises igen, når data hives ud af databasen igen.

Det kan jo både have noget med den måde jeg lagrer data, den måde jeg henter data, eller den måde jeg viser data på. Derfor er det ikke sikkert at spørgsmålet hører hjemme her, men jeg håber på svar.

/Per
Avatar billede goose Nybegynder
10. januar 2002 - 23:51 #1
Du skal udskifte linieskift med <BR>.

replace(rs(\"notatfeltnavn\"), vbcrlf, \"<BR>\")
Avatar billede pnt71 Nybegynder
12. januar 2002 - 20:19 #2
Undskyld ventetiden, goose , og tak for svaret.

Men jeg skal nok lige have en nærmere vejledning i, hvordan den sætning, du skriver, skal bruges.

Er det en javascript-kommando, der skal kaldes, før det lægges ind i databasen eller hvordan skal jeg gøre?

/Per
Avatar billede pnt71 Nybegynder
12. januar 2002 - 22:07 #3
Hej igen!

Nu har jeg selv fundet ud af det - og det var helt klart ved din hjælp, da du satte mig på det rigtige spor.

Derfor er pointene fordelt - til goose :-)
(lidt nemme point måske, men alligevel - for mig var det et svært spørgsmål :-)

Tak for svaret!