Avatar billede 247365 Nybegynder
10. januar 2002 - 18:49 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Cisco CCNA certificering

Jeg går og tænker på at tage mig en certificering. Jeg vil forvente at selvstudie på fjernundervisning vil være mest optimal i min situation med fast IT job.
Jeg vil høre hvilken certificering som I synes er mest fordelagtig at tage. Nogle tager Windows 2000 MCP, andre Cisco CCNA....osv?
Jeg tænker i øvrigt på om Windows 2000 er hensigtsmæssig, nu efter Windows XP Professional er kommet. Er det så hensigten at flere og flere virksomheder vil erhverve sig Windows XP Professional? Desuden findes der vel XP Server?

Hvilken certificering vil I tro er bedst?

PS: Kender i iøvrigt nogle gode links til steder man kan erhverve sig viden om bl.a. certificeringsstoffet så kom endelig med dem. :-)

På forhånd TAK!

/247365 :-)
Avatar billede vik2r Nybegynder
10. januar 2002 - 19:09 #1
Jeg har noget Cisco materiale, hvis du er interesseret....

Kontakt mig på ICQ nr. 36282200
Avatar billede samtech Nybegynder
10. januar 2002 - 20:47 #2
Det er en basal viden man får ved alle certificerinerne, så det vil aldrig være helt uhensigtsmæssigt. Med MCP, MCSE osv. er der at kan opgadere sine existerende examer, ved at tage det udebyggende.

Check http://www.boson.com de har alle certificeringerne..
Avatar billede megabad Nybegynder
11. januar 2002 - 07:00 #3
i skal ikke bruge ICQ
du skal tage CISCO det er godt, ved jeg for jeg er i gang med det selv.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
11. januar 2002 - 07:38 #4
Cisco er altid en god uddannnelse ligesom Microsoft\'s. De tjener dog hver deres formål. Så alt afhængig af hvad du vil (Netværk eller computeropsætning) skal du vælge.

Begge dele kan bruges som IT gut men som sagt hvis du hellere vil fx. sørge for netværk m.m. så vælg cisco\'s mén vil du hellere sørge for maskinerne kører m.m. så vælg microsoft.
Avatar billede samtech Nybegynder
12. januar 2002 - 20:13 #5
Det er jo faktisk det samme som at sige,
vil jeg helst være læge eller advokat.
Hvad har man flare for??
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
14. januar 2002 - 18:36 #6
Jeg synes Cisco\'s CCNA er meget interessant.
(mangler lige den endelige certificeringseksamen)
Men den er meget netværk- og router-orienteret, hvilket jeg ikke kan forestille mig Win2000 certificeringerne er.
Men det er et spørgsmål om hvad man synes er interessant at arbejde med.
Avatar billede supermus Nybegynder
07. juni 2002 - 12:11 #7
Kig på www.sybex.com, de har alle de bøger omkring Cisco og spørg evt. på Teknologisk Institut, de afholder eksamener i cisco-certificeringer.
Avatar billede opelfreak Nybegynder
18. september 2002 - 11:30 #8
Kay nogen som ved hvor man kan finde svar til spørgsmålende på nettet til det
Avatar billede dragert Nybegynder
25. april 2003 - 10:17 #9