Avatar billede webs Nybegynder
25. april 2000 - 02:10 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Perl? Fordele & Ulemper?

Hejsa..

Jeg ville gerne høre en masse om Perl.
Hvad er Perl, Hvad kan Perl, Hvad er fordele & Ulemper ved Perl?

Det må gerne fortælles så en nybegynder kan forstå det...

På Forhånd TAK!
Avatar billede ricki Nybegynder
25. april 2000 - 16:45 #1
Her igen giver dit spørgsmål ikke nogen mening... fordele og ulemper i forhold til hvad?

Er det ikke på en måde SPAM at oprette det samme spørgsmål i alle programmerings grupper kun med et ord til forskel?
Avatar billede webs Nybegynder
25. april 2000 - 17:08 #2
Ricki> Den måde jeg for mest afvide om de forskellige sprog.
Havde jeg oprettet det under en gruppe havde jeg ikke fået et så detaljeret svar som under WAP, men er du utilfreds så hold det for dig selv
Avatar billede stivert.dk Nybegynder
04. maj 2000 - 14:56 #3
ricki.. Ja skrid... Hehe
Avatar billede chick Nybegynder
07. maj 2000 - 21:46 #4
Ricki> kig på webcaféen (se spørgsmålet om hvor der findes danske tutorials) http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=16106
Avatar billede flarup Nybegynder
01. juni 2000 - 14:52 #5
Fordel: Du finder ikke et bedre sprog til at arbejde med tekst og strenge.
Opgaver der i andre sprog tager timer at løse, kan du klare på få minutter.

Ulempe: Det er meget komplekst.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. juni 2000 - 23:30 #6
En rigtig stærk ting I Perl er regulære udtryk. Rigtigt brugt opnår du netop virkningen
beskrevet af flarup. De regulære udtryk kryber nu efterhånden ind mange steder
(PHP, JavaScript), så det er ikke et Perl-only...