Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2002 - 15:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

LIKE \'%ABC% %JUU%\'

Hej.
Jeg vil udtrække alle rækker hvor feltet \"efternavn\" både indeholder \"Jensen\" og \"Hansen\", dvs. at hvis feltet indeholder \"Sven Jensen Olsen Hansen\" skal den vises.

Jeg har prøvet med
SELECT * FROM seje_efternavne WHERE efternavn LIKE \'%Hansen% %Jensen%\'

Men det virker ikke :-(
Nogen der har nogle ideér?
Avatar billede webmonster Nybegynder
10. januar 2002 - 15:21 #1
select * from seje_efternavne WHERE efternavn LIKE \'%Hansen%\' OR efternavn LIKE \'%Jensen%\';
Avatar billede webmonster Nybegynder
10. januar 2002 - 15:21 #2
eller måske :

AND istedet for OR .. alt efter behov.
Avatar billede proaccess Nybegynder
10. januar 2002 - 15:22 #3
Select * from navne WHERE efternavn LIKE \'%Hansen%\' AND efternavn LIKE \'%Jensen%\';
Avatar billede proaccess Nybegynder
10. januar 2002 - 15:22 #4
Ved OR får du også alle med som enten hedder Hensen eller Jensen... uanset øvrige navne..
Avatar billede disky Nybegynder
10. januar 2002 - 15:24 #5
where efternavn like \'%Jensen%\' and efternavn like \'%Hansen%\'

skulle gøre det.
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2002 - 15:26 #6
Mange tak... webmonster :o)
Avatar billede webmonster Nybegynder
10. januar 2002 - 15:46 #7
no prob.