Avatar billede lost-sniper Nybegynder
10. januar 2002 - 14:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

harddisk opsætning

hvordan skal min harddisk stå for at køre linux fra min harddisk, og ikke fra cd\'en har suse 7, og min harddisk står på LBA, min partision at ext-dos, men det vel forkert, få instalationen siger den ikke kan gemme noget fordi det er en forkert partision.
hvordan laver man en linux partision?

der ligger en .img fil til boot på A drev, men den fylder 1,44 og jeg har kun 1,38 disketter.
i windows 2000 når man laver startdisk er der 4 img filer på 1,44 og de kan ligge på 4 normale disketter, hvorfor kan linuxes så ikke ?

nå men det var det :-)
Avatar billede lost-sniper Nybegynder
10. januar 2002 - 16:11 #1
hej fede nar... jesus styre
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2002 - 18:58 #2
æhm hvilken suse snakker vi om ?
Hvis det er den version du kan download som iso så er det kun en \"demo\".
Du kan så vælge at hente den fra ftp (meget besværligt) eller at købe suse
Avatar billede lost-sniper Nybegynder
11. januar 2002 - 13:21 #3
jeg har købt den som hedder SuSE Linux 7.0
Avatar billede nikor Nybegynder
11. januar 2002 - 17:09 #4
øhh hvad er det du vil? vil du installere?
Avatar billede lost-sniper Nybegynder
16. januar 2002 - 19:45 #5
Linux
Avatar billede bad_t Nybegynder
22. januar 2002 - 14:53 #6
hmmm

du skal stadig med at have et X antal megabyte fri til linux som slet ikke er på nogen partition.. altså der ik er angivet til nogle

for der fra skal du under installationen af linux. installere en linux partion og en swapdisk...
Avatar billede lost-sniper Nybegynder
13. februar 2002 - 13:59 #7
fandt  ud af det, man skulle bare sætte den fra NBA til Normal