Avatar billede waffenss Nybegynder
10. januar 2002 - 12:08 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

ADSL og Switch

Hvordan skal man bruge switch istedet for router, altså med hvilket kabel skal man bruge og hvordan sætter man det op ? og hvad skal man bruge fra teledk, for at få en billig adsl forbindelse ?
Avatar billede disky Nybegynder
10. januar 2002 - 12:10 #1
Du skal altid bruge en form for router først.
Avatar billede lazymann Nybegynder
10. januar 2002 - 12:13 #2
Du er nød til at bruge en router for at komme på nettet du kan så sætte routeren i switchen..... eller er du nød til at bestille TDC bredbånd.
Avatar billede freeman Nybegynder
10. januar 2002 - 12:13 #3
Hvis du har en switch, kan du opsætte en computer/server til at være Gateway. Så skal du bare gå ind og dele dens Internetforbindelse, og så sætte de andre computer til at benytte Serveres IP...

Simpelt ;o)
Avatar billede freeman Nybegynder
10. januar 2002 - 12:14 #4
Man får ikke nødvendigvis en Router med TDC Bredbånd.. Det er ved deres NetExpress :-)
Avatar billede waffenss Nybegynder
10. januar 2002 - 13:19 #5
Jeg har fået at vide at man kan bruge en switch istedet for router, til hjemmenetværk
Avatar billede disky Nybegynder
10. januar 2002 - 13:21 #6
ja du kan bruge en switch/hub til hjemmenetværk, men du skal stadigvæk have en form for router for at kunne koble dig på internettet via ADSL/bredbånd
Avatar billede lazymann Nybegynder
10. januar 2002 - 19:46 #7
Tag den ledning der går fra router til din pc nu. sæt denne i switchen\'s uplink(Husk hvis du benytter uplink porten sætter det en af de andre porten ud af spil.. somregl den første eller den sidste port på switchen.) her efter tager du og sætter dine to computere til switchen. og hvis det er en speedstream router fra TDC er den som default sat til at uddele ip adresser til de computere der er på netværket. Altså sætter du i netværks indstillinger dine pc\'er til at optain en ip og udfylder DNS og så skulle begge dine pc\'er være på nettet!