Avatar billede ppstyle Nybegynder
10. januar 2002 - 11:00 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Fra PC til Videocamera via DV-in.

Da jeg kun har DV-out kan jeg ikke lige se hvordan man kan åbne for data tilførsel tilbage til video cameraet.

Er der nogen der har nogen gode links eller bare kan forklare hvorledes man \"åbner\" op for DV in på sit videocamera ?

Kan man iøvrigt få en vhs video med DV in, således at man ikke skal ligge den redigeret film på video- cameraet før man man kan overføre det til vhs video ?

Nå gæder mig til at høre nogle forslag.

mvh - Daniel
Avatar billede jake_6 Nybegynder
10. januar 2002 - 11:04 #1
Man kan købe en såkaldt dv-widge...
Den åbner for DV in på kameraet. Læs mere på:

http://www.videoredigering.dk/Produkter/DV-Widge/dv-widge.html

Læs også om garantien på kameraet efter dette indgreb :o)
Avatar billede cgleerup Nybegynder
10. januar 2002 - 11:07 #2
Mon ikke det besvare dit sørgsmål, ellers spørg endelig - så vil jeg naturligvis gerne forsøge at svare!
Avatar billede ppstyle Nybegynder
10. januar 2002 - 11:47 #3
Ved I så om det kan kan lade sig gøre, at købe en VHS Video med DV in, eller en DVD Recorder med DV in. Således at man slipper for AVI komprimeringen.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
10. januar 2002 - 11:58 #4
Det kan det mig bekendet ikke, men det er da muligt at der fås en konverter af en slags.

Problemet med dv - er at signalet jo er digitalt modsat de signaler vores almindelige forbruger udstyr almindeligvis benytter, altså analog.

Men du kan sikkert få en dvd-recorder med dv in, dog til en noget højere pris, du skal nok op omkring en 15000-30000 hvis den skal have en sådan indgang.

Men du kan også få et dv-deck, altså ligesom en vhs bare med dv, så kan du jo også optage på den i stedet for vhs, selvom det er fra tv.

Avatar billede ppstyle Nybegynder
10. januar 2002 - 14:23 #5
Ok, så kan jeg godt se det er det smarteste med den der widget.

Vil det så sige at man kan køre et adobe Premiere project direkte tilbage til video kameraet med denne her widget, eller skal projektet på nogen måde forarbejdes ?
Avatar billede ppstyle Nybegynder
10. januar 2002 - 14:25 #6
Gemmer lige de sidste 20 til mit sidste spørgsmål.