Avatar billede mcpoppe Nybegynder
10. januar 2002 - 09:09 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Installere tar.gz filer

hvordan gør man det det er jo en ret væsenlig ting man skal vide
Avatar billede speedbrusher Nybegynder
10. januar 2002 - 09:15 #1
når en fil har navnet <navn>.tar.gz betyder det, at den først er arkiveret med tar, dernæst komprimeret med zip

(tar arkiverer uden at komprimere)

for at udpakke den, skriver du:

1> [user@host]$ gunzip <navn>.tar.gz
2> [user@host]$ tar -xvf <navn>.tar

... hvad der sker er, 1> gunzip udpakker din fil og sletter originalen (dvs. efterlader en fil der hedder <navn>.tar), den kan du pakke ud med tar

:)
Avatar billede dah Nybegynder
10. januar 2002 - 09:16 #2
fx . tar xvfz HLDSPingBooster-0.99.tar.gz, så pakker den det ud i det dir du er i.
Avatar billede mcpoppe Nybegynder
10. januar 2002 - 09:21 #3
takker nu har jeg fået det pakket ud hvordan installerer jeg det.
det er licq-1.0.3
Avatar billede arnbak Nybegynder
10. januar 2002 - 09:34 #4
Du installeret det ved at hoppe ind i det bibliotek den lavede da du pakkede ud, så køre du ./configure, make og så make install. Så starter du den sikkert med ./licq eller sådan noget. Husk du skal compile som root.

Men lige en anden ting, du skal ikke regne med du kan sende beskeder fra licq-1.0.3 da, icq har skiftet protokol. Licq understøtter 99b protokollen, og icq bruger idag 2000b protokollen, den er desværre ikke bagud compatibel. Hvis du skal ha det til at virke skal du bruge en anden icq client, eller bruge cvs versionen af licq. Af andre clienter som virker kan nævnes ickle. http://ickle.sourceforge.net/
Avatar billede mcpoppe Nybegynder
10. januar 2002 - 09:37 #5
det kørte fint en lille måned før jul
Avatar billede mcpoppe Nybegynder
10. januar 2002 - 09:42 #6
når jeg kører ./config  siger den :
configure: error: no acceptable cc found in $PATH
Avatar billede mcpoppe Nybegynder
10. januar 2002 - 11:01 #7
Sover i??
Avatar billede mcpoppe Nybegynder
10. januar 2002 - 11:27 #8
speedbrusher du vinder pointene. lav et svar for at få dem
Avatar billede wizee Nybegynder
10. januar 2002 - 14:55 #9
et lille tip til at undgå to kommandoer:

tar -zxvf <navn>.tar.gz
Avatar billede mcpoppe Nybegynder
10. januar 2002 - 15:11 #10
takker wizee
Avatar billede mcpoppe Nybegynder
10. januar 2002 - 15:15 #11
hej jeg har fået løst problemmet nu ved at hente en rpm fil istedet. og da SpeedBrusher ikke har henvent sig får dah point men ikke så mange da Speedbrush kom først han får 15 point som der var udlovet på det tidspunkt han sendte sit foreslag.