Avatar billede simonhusby Nybegynder
09. januar 2002 - 17:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ME vil ikke starte!

Hej, Jeg har en ok computer(1400 mhz og 256 DDR Ram).
Den er rimelig ny og har kørt rigtig godt. Så en dag efter at jeg har malet mit kabinet(Ikke fordi det har større betydning) går jeg ind i ME og sidder 1 time og spille Counter-Strike(Et spil).

Så crasher computer. Jeg tænker at det ikke er det helt store da den har gjort et par gange. ME er jo ikke lige frem et perfekt OS. Jeg prøver at tænde igen og den starter og så efter at den har vist Master Slave og Sec. Slave osv. kommer der en _ som bare står og blinker og den kommer ingen vejene. Det sker hver gang jeg starter. Jeg kan godt få den til at køre i FejlSikret tilstand. Men hvad skal jeg gøre for at få min elskede Pc til at virke igen?
Avatar billede joshua Nybegynder
09. januar 2002 - 18:03 #1
Hej
Lyder som om det er boot sektoren den ikke kan finde på din primære HHD. Det er jo ikke så godt. Prøv om du kan starte med en start diskette fra A: eller CD-R WIN ME.
Jeg går ud fra du godt kan komme ind i bios og stille bios til at boote på a: eller CD-R. Prøv det.
Hvis ikke det lykkes er det sikkert HHD der er noget galt med.
Du kan jo forsøge med en formatering - hvis den vil det og installere ME igen.
Avatar billede olai Juniormester
09. januar 2002 - 18:06 #2
Det kan være dine ram det er galt med, jeg har selv i tidernes morgen bygget en 1400 (AMD) med 512 Mb. DDR Ram. Den computer jeg byggede kørte helt af helvede til, den gik ned i tide og utide.
Efter at have prøvet alt var der en der foreslog mig at fjerne Ramene (DDR), og sætte de gode SD ram i i stedet for. og PLUDSELIG kørte den som en drøm.
Hvis du har mulighed for at sætte SD ram i, og mulighed for at låne nogle.. så prøv lige det.
Det kan være dine ram det er galt med.
Avatar billede olai Juniormester
09. januar 2002 - 18:06 #3
nå, det var skisme hurtigt du fik den til at køre igen... 16 minutter
Avatar billede simonhusby Nybegynder
09. januar 2002 - 20:32 #4
Jeg har et ASUS A7V266 bundkort der ikke understøtter SD ram.... og jeg tror ikke det er rammene der er noget galt med. Men tak for kommentaren!