Avatar billede anders26 Nybegynder
09. januar 2002 - 11:29 Der er 12 kommentarer

Pentium 4 hvad skal jeg købe?

Jeg skal til at have en Pentium 4 !! MEN hvad skal jeg købe af hardware? Jeg skal bruge den til Spil/music/Film og til sidst programmøring

Motherboard,Processoer,RAM,Harddisk,Grafikkort,lydkort
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. januar 2002 - 11:35 #1
Hvorfor Pentium? En AMD giver bedst ydelse for færre penge... :)
Avatar billede rejen Nybegynder
09. januar 2002 - 15:42 #2
Ja ved kørsel af mindre programmer.... giv den lige noget ordentlig belastning og der er ingen tvivl om at AMD får baghjul! En AMD har det vel også bedst i en fryser.....

Jeg har selv en P4 med Asus P4B bundkort og 512 Mb ram. Det kører helt fint, men hvis pengepungen tillader mere så køb P4B266, der kan arbejde med DDR ram, det giver en del mere ydelse. Selv kører jeg med et Asus Geforce2 MX400 grafikkort. Her vil jeg nok råde dig til at købe et der er lidt dyrere f.eks. Asus Geforce2 GTS eller måske Geforce 3. Lydkortet på Asus P4B bundkortene er utrolig godt for et onboard lydkort at være. Den indeholder også optisk udgang til f.eks. MiniDisc.
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. januar 2002 - 16:37 #3
\"Ja ved kørsel af mindre programmer.... giv den lige noget ordentlig belastning og der er ingen tvivl om at AMD får baghjul!\"
det er da vist en modificeret løgn, hva? AMD _ER_ hurtigst.
Avatar billede 35oz Nybegynder
09. januar 2002 - 16:51 #4
P4 er hurtigere end AMD XP til nogen ting og omvendt.

Men man må da sige at intel er kommet MEGET flot igen med den nye P4 2,2 GHz : http://www.hardwaretidende.dk/hard/story/02/01/08/9938782 P4 2,2 GHz vs Athlon XP 2000+
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. januar 2002 - 16:53 #5
ja, men ydelsen er ikke SÅ meget bedre at det kan betale sig (økonomisk set)
Avatar billede 35oz Nybegynder
09. januar 2002 - 16:56 #6
Jhon_Stigers : Nej, men for nogen er der jo heller ikke KUN ydelsen der betyder noget :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. januar 2002 - 16:57 #7
Hvis du tænker på stabilitet, så er der ikke forskel der :)
Avatar billede tue Nybegynder
09. januar 2002 - 17:01 #8
Køb en Pentium da AMD kun giver problemer! (næsten alle jeg kender der har en AMD har problemer med den)

Rejen har fat i den rigtige ende, men hold dig langt fra onboard komponenter! Købe et Sound Blaster Live lydkort i stedet for!
Avatar billede tue Nybegynder
09. januar 2002 - 17:03 #9
De penge du giver ekstra til en Pentium er også hurtigt sparet væk på el-regningen, for en AMD sluger strøm som fede mennesker sluger kager!
Avatar billede 35oz Nybegynder
09. januar 2002 - 17:05 #10
Jhon_stigers :Jeg tænker ikke på noget specielt, jeg syntes bare der så mange \"CPU fanatikere\" som KUN vil have Intel, og ALDRIG kunne finde på at købe en AMD og omvendt...!
Avatar billede 35oz Nybegynder
09. januar 2002 - 17:09 #11
Anders26 : Køb RD-RAM det er de RAM der yder bedst (har jeg hørt)!
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
13. januar 2002 - 03:36 #12
Er det forresten så mærkeligt at P4 kører fedest, når den nu engang har en højere clock-frekvens??????????????????????????????????????

Athlon XP 2000+ = 1666Mhz

Og hvorfor HULEN de kalder den 2000+, ja, dét ved AMD vidst bedst selv! :o)

...Eller har jeg misforstået noget??? *I wouldn\'t be surprised!*