Avatar billede lazymann Nybegynder
09. januar 2002 - 08:46 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Logon script

Hvad er den string man bruger når man skal have den specifike brugers navn når denne logger ind?
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2002 - 15:49 #1
echo $username

Ellers skriv $ og tryk på tab 2 gange så får du alle variabler
Avatar billede lazymann Nybegynder
10. januar 2002 - 11:58 #2
Men hvis jeg nu laver et shell script  hvor i  jeg skriver variablen echo $username er logget ind.

Og her efter kører scriptet fremkommer der bare en linie hvor der står \"er logget ind\"

Hvorfor det???
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2002 - 21:28 #3
sorry

echo $USERNAME

Ellers $LOGNAME eller $USER