Avatar billede turbodrengen Nybegynder
08. januar 2002 - 18:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

modem (driver) til mandrake.. samt hjælp til at komme på nettet! (mandrake)

Hej hej.. jeg er ret ny til det her med linux, men jeg kunne godt tænke mig lidt hjælp til det med at få mit compaq 56k modem til at virke.. Jeg har fået brykket en opkalds forbindelse sammen, men når jeg trykker på ring op, leder linux efter mit modem.. How to intall??
spic:
modem sidder i en usb port (har desværre ikke et com kabel!!)
jeg har heller ikke nogen linux driver!
nogen spørgsmål så spørg!
Avatar billede cybermike Nybegynder
09. januar 2002 - 10:03 #1
ok.

hvis du er heldig kan du måske få den til at køre hvis du sætter den i com porten. Så gå ud og brug 75 kr på et com kabel.
Du kan sikkert godt få det til at køre over usb men der er ingen grund til at slåsse med det p.g.a. 75 kr.
og slet ikke når du ikke engang ved om det er et winmodem du sider med.

kontakt mig evt. hvis du vil have lidt mere hjælp  over icq 97544435
Avatar billede cybermike Nybegynder
09. januar 2002 - 10:04 #2
det var et svar :o)
Avatar billede nikor Nybegynder
11. januar 2002 - 17:13 #3
av av usb er i forvejen ikke god under linux også et modem...
Avatar billede turbodrengen Nybegynder
13. januar 2002 - 12:39 #4
hmm.. ok.. det kan jeg så forstå.. og jeg lader pointe gå til cybermike!! tak tak
Avatar billede cybermike Nybegynder
13. januar 2002 - 20:39 #5
takker, og du bonger mig bare hvis du får brug for hjælp.