Avatar billede manndecker Nybegynder
08. januar 2002 - 07:01 Der er 7 kommentarer

VB-script-filer?????

Hejsa

Min PC er begyndt at lave nogle VB-script filer af andre filer og nogle filer har den omdøbt til VB-filer.Det er fortrinsvist mp3-filer og billeder som den har ændret/kopiret.
Hvorfor er den begyndt på det og hvordan fjerner jeg dem igen?

Når jeg er på nettet er min browser begyndt at vise tekst i en meget lille skriftstørrelse. Det har ikke noget med min opløsning at gøre (har tjekket). Altså hvordan får jeg større tekst på de hjemmesider jeg besøger?
Avatar billede pizzaking Nybegynder
08. januar 2002 - 07:23 #1
Vis>tekststørrelse>[en større]

....

den virus er vist nok nimda (er langt fra 100% på det)
Avatar billede stone Forsker
08. januar 2002 - 07:28 #2
har du kørt en virus scanning?

for at få vist en større tekst på de sider du benytter(hvis du har en scrollmus) tryk CTRL +
drej nedad(større tekst)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. januar 2002 - 11:13 #3
Som allerede sagt, det lyder som virus. Hvis du ikke selv har en antivirus scanner kan du køre en gratis scanning her:
http://housecall.antivirus.com/
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. januar 2002 - 11:16 #4
Det lyder som om det er Loveletter virus\'en.
Prøv at sammenligne dine symptomer med forklaringen på denne side:
http://www.norman.no/virus_info/vbs_loveletter.shtml
Avatar billede mrrius Nybegynder
15. januar 2002 - 23:29 #5
i love u
det er svaret
Avatar billede mrrius Nybegynder
15. januar 2002 - 23:41 #6
det du har fået er helt sikker en loveletter virus.
de sript filer som er blevet smittet kan ikke redes.

du har fået den som en vedhæfted fil på en email , eller du har brugt en at de P2P programmer som kazoo og troet at du downloadede en fil som var noget andet.
f.eks har du troet at det var madona.mp3 men ivirkeligheden hed den madona.mp3.vb
så når du prøver at starte madona ved at klikke på den , så starter du virusen  og du opdager ikke noget , ikke før det er forsent.
din virus scanner burde rent faktisk have set virusen lige når den passerer din moden / netkort og omdøbt den helt automatisk til en ufarlig endelse

du kan enten finde samtlige script filer på hardisken og slette dem (windows vil ikke kunne starte op bagefter) , og så installere windows ovenpå den gamle windows.

eller du kan:
fdisk /mbr  (boot på windows cd og find fdisk på den)
reboot
format c: /u /c  (sletter alt på hardiak c:)
istallere windows om
Avatar billede mrrius Nybegynder
06. september 2005 - 13:43 #7
har du fundet ud af problemet?