Avatar billede pcreben Nybegynder
07. januar 2002 - 20:27 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hvad skal jeg vælge 98se / 2000pro

Jeg skal til at opbygge en ny pc som børnene kan bruge til spil, til at surfer på, samt selvfølig til lektier.Det er en duron 900mhz med nvidia GeForce grafik mx200 Den skal kun kobles op på 56kb modem. Hvilket styreprogram er bedst her Win98SE eller win2000pro ?? Hvilke spil kan evt ikke køre, DOS ??
Avatar billede bundgaard Nybegynder
07. januar 2002 - 20:30 #1
98SE...ingen tvivl der..

det er langt bedst til spil...og desuden kan ikke alle spil køre i Win2000..

Og DOS spil virker også i Win98...

Så for mig er der ingen tvivl :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. januar 2002 - 20:40 #2
win98 2. udgave - samme grund som bundgaard :)
Avatar billede help--me Nybegynder
07. januar 2002 - 20:46 #3
Win2000 syntes jeg er det klart bedste, man har meget mere kontrol over pcén en win98
Avatar billede grandjean Nybegynder
07. januar 2002 - 20:46 #4
Det er rigtig at win 98 er klart bedst til spil, men det er dog stadig langt de fleste spil der kan køre i win2k, også er win2k langt mere stabilt og mere flydende.

Jeg køre win2k og kunne aldrig nogen sinde finde på at installere win98 igen. Der er alt for mange fejl!
Avatar billede help--me Nybegynder
07. januar 2002 - 20:47 #5
men der er ikke så mange dos spil til win2000
Avatar billede pcreben Nybegynder
07. januar 2002 - 20:58 #6
Kan der evt køres NFS på 2000 og div LEGO
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. januar 2002 - 21:00 #7
Need For Speed har jeg ikke kunnet få til at køre under win2000 (heller ikke under winxp) med LEGO aner jeg det ikke - men tror det ikke.
Avatar billede pcreben Nybegynder
07. januar 2002 - 21:09 #8
Eftersom john stigers ikke kan få NFS til at kører på 2000 er jeg nød til at give bundgård ret og dermed også point.
Tak for hjælp!!!

jeg sad og fandt et spørsmål i sharcks jeg kunne svarer på, men jeg vil da ikke indbetale penge for at hjælpe en ???
Det virker underlig
Undskyld men det var jeg nød til at skrive dette et eller andet sted.
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. januar 2002 - 21:11 #9
ja det er underligt - du skal have penge på kontoen derinde for at få lov til at hjælpe...
Avatar billede grandjean Nybegynder
07. januar 2002 - 22:15 #10
Da alle de nye lego spil er windows baseret, skulle der ikke være noget problem i at køre dem i win2k. At du ikke kan få NFS til at virke i win2k lyder lidt underligt, da det også er lavet til windows.
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. januar 2002 - 22:20 #11
grandjean> at de er windows baseret betyder kun at de er lavet til windows platformen - her snakker vi om win9x/me platformen :)
Avatar billede bundgaard Nybegynder
08. januar 2002 - 13:29 #12
Takker for point :)
Avatar billede katja Nybegynder
21. januar 2002 - 09:02 #13
Man kan godt få NFS til at køre under win 2000.
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. januar 2002 - 10:52 #14
katja> Hvordan? det er der vist MANGE der gerne vil vide :)
Avatar billede katja Nybegynder
21. januar 2002 - 17:40 #15
Filen gimme.dll skal slettes, det virkede hos min fætter, jeg har læst det et andet sted, kan ikke helt huske hvor.
Avatar billede pcreben Nybegynder
21. januar 2002 - 19:57 #16
jeg har lige prøvet at slette gimme.dll og der var ingen forskel forfilm kan køre men lige så snart at menuen starter blafre hele skærmen, så hvis nogle kan få det til at køre vil jeg gerne høre hvordan ps.