Avatar billede anders123 Nybegynder
07. januar 2002 - 19:56 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Share Internet Connection ??

Jeg har to Pc´ere på et modem, har ADSL bredbånd. Men hvorfor kan jeg ikke sætte det netkort min anden Pc er koblet på til \"share internet connection\"? Så vil den tildele det andet netkort en IP 192.168.0.1, men så vil det ikke på Internettet ?? Gør jeg noget forkert ??
Avatar billede riversen Nybegynder
07. januar 2002 - 19:58 #1
husk gateway og DNS
Avatar billede anders123 Nybegynder
07. januar 2002 - 20:08 #2
Jamen hvad skal jeg skrive, jeg har jo ingen Gateway fået fra Teledanmark, og den DNS der medfølger siger de man ikke skal bruge ?? Jeg har fast IP, men den siger de at jeg heller ikke skal bruge ??
Avatar billede riversen Nybegynder
07. januar 2002 - 20:21 #3
vi kan tage det over icq i morgen...19463099
Avatar billede anders123 Nybegynder
07. januar 2002 - 20:22 #4
Nej helst nu !!
Avatar billede goulduck Nybegynder
07. januar 2002 - 22:26 #5
Gateway skal du sætte til maskinen med ADSL\'s netkort. DNS skal du sætte til TeleDanmarks DNS servere..
Avatar billede anders123 Nybegynder
08. januar 2002 - 08:30 #6
Jamen hvad skal jeg sætte Gateway´en til ?? Jeg har jo ingen Router, kun et modem ??
Avatar billede goulduck Nybegynder
08. januar 2002 - 08:33 #7
Maskinen med ADSL har en IP adresse... det er denne IP adresse du skal skrive ind som default gateway.

Alså den IP adresse som sidder på det interne netværkskort.
Avatar billede goulduck Nybegynder
08. januar 2002 - 08:36 #8
Avatar billede anders123 Nybegynder
08. januar 2002 - 12:56 #9
Nej den har ikke nogen IP adresse, lige så snart jeg skriver en vil den ikke på Internettet ??
Avatar billede goulduck Nybegynder
08. januar 2002 - 14:17 #10
Har jeg ret i følgende opstilling?

PC1:
ADSL modem
Netkort

PC2:
Netkort

På PC2 angiver du default gateway til at være IP adressen på PC1\' netkort. Så ved den at den skal igennem PC1\' netkort for at komme på Internettet. Alså ingen ændring på PC1.
Avatar billede halifax Nybegynder
08. januar 2002 - 16:33 #11
Vejledning til deling af Internet her
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/ics/index.htm

Avatar billede riversen Nybegynder
08. januar 2002 - 17:21 #12
jeg er klar på icq nu hvis det er...så kan vi tage det step by step...hvis ikke du får det til at virke.
Avatar billede anders123 Nybegynder
09. januar 2002 - 08:34 #13
Til Goulduck: Som jeg har skrevet, så vil den have Ip adressen 192.168.0.1, det er så også fint nok. Men spå vil Pc1 ikke på Internettet ?? Prøv at læs mit spørgsmål !!
Avatar billede goulduck Nybegynder
09. januar 2002 - 17:34 #14
Jeg har læst dit spørgsmål...

Hvordan kan PC2 påvirke noget på PC1 .. det kan jeg ikke forstå.

Du skal selvfølgelig have IP adresser på begge netkort.

Men nu har du jo alligevel fået det til at fungere.