Avatar billede bue_m Nybegynder
21. april 2000 - 20:44 Der er 1 kommentar og
1 løsning

header-filer til linux

Jeg har et problem med GNU-compileren g++/gcc til Linux, som jeg egentlig havde tænkt mig at bruge til compile mine c-programmer. Der mangler nemlig header-filer conio.h bios.h m.fl.
Avatar billede bue_m Nybegynder
21. april 2000 - 20:45 #1
Så hvis nogen kunne fortælle mig, hvor jeg kunne få dem, hvis de da eksisterer under Linux.
Avatar billede baz Nybegynder
28. april 2000 - 15:29 #2
conio.h, bios.h osv. er Dos/Windows specifikke og findes ikke under Linux. Du kan få nogenlunde tilsvarende funktionalitet som conio under Linux med ncurses biblioteket (man ncurses). Der findes ikke noget tilsvarende til bios.h under Linux (du har ikke direkte adgang til hardwaren under Linux).