Avatar billede nielsbjerre Nybegynder
06. januar 2002 - 15:19 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Fortsæt movie uden genstart efter QT install ?

Arbejder med en QT install som nu virker, men efter installen ser det ud som om movien ikke direkte kan arbejde videre med den nyinstallerede QT player.
Skal der absolut an quit og genstart af movien til for at komme videre ???
Avatar billede trick Nybegynder
06. januar 2002 - 18:06 #1
Ja jeg har selv siddet og arbejdet med samme problem, du er nød til at lukke din fil og åbne den igen før at den kan registerer at QT er installeret.... Du kan jo evt gøre det sådan at hvis den skal instalere QT, så hopper du hen til en marker \"vent\" hvor du har en knap der evt, bare sårt start på som lukker og åbner filen igen, da den så har QT instaleret anden gang skulle den jo gerne fortsætte af sig selv.

It sucks but that\'s the way it is, sorry

trick ;o)
Avatar billede kanding Nybegynder
06. januar 2002 - 18:07 #2
Kan du ikke lave en movie som tjekker om QT er installeret. Hvis det er gå til den oprindelig movie ellers gå til en vente frame med en \"Fortsæt\" knap mens der installeres.
En rigtig god ide kunne være at tjekke om QT er installeret i et loop og når det er, vise Fortsæt knappen.

If QT_is_installed() then
go movie \"start\"
else
go \"install\"
end if
Avatar billede trick Nybegynder
06. januar 2002 - 18:09 #3
p.s. er ikke sikker på at sidst nævnte virker da jeg selv har delt min op i 2 filer 1 som QT detctionen, og den så kalder en anden exe fil hvis QT er installeret ellers installere den QT og hopper hen til \"vent\"

trick ;o)
Avatar billede nielsbjerre Nybegynder
06. januar 2002 - 22:13 #4
kanding & trick >
Tak for svarene - jeg havde selv lidt af samme ideer og har lige brugt et par timer ekstra til at skille ad og prøve separate movies efter ovenstående ... men det evige problem synes at være, at Director ikke \'onthefly\' kan registrere at QT-status er ændret uden en total nedlukning.
Jeg lader det lige stå lidt længere hvis nogen har en genial løsning (men skal nok huske på jer) ... - nb
Avatar billede nielsbjerre Nybegynder
11. januar 2002 - 06:13 #5
Kanding & trick>
Kan I ikke lige skrive et par ord, så får I 10 hver ...
Avatar billede nielsbjerre Nybegynder
11. januar 2002 - 06:18 #6
Det synes simpelthen ikke at muligt indenfor samme projektor. Løsningen blev to ens projektorer, den ene med en test af quickTimeVersion og hvis for lav eller 0 blev der fortsat med QT installation open efterfulgt af
en frame med forsæt knap der blot leder hen til
en tom frame med framescript on exitframe og open
\"projektor2.exe\" (hvis QTversion ok, forsættes blot i første projektor til slut).
Avatar billede trick Nybegynder
11. januar 2002 - 06:54 #7
Jamen jeg takker, men du kunne jo bare ha kommet forbi *gg* når i at få lavet det til ideg?

Vi ses...
trick ;o)
Avatar billede nielsbjerre Nybegynder
12. januar 2002 - 20:06 #8
Hej Trick> hermed som aftalt
Test for QT blev dog ændret fra checkQuicktimeVersion til QuicktimePresent = FALSE pga Windows fejlen ved opdatering af en ældre QT med en nyere (den gamle QT afinstalleres ikke komplet, derfor den anden type check)...
>så mangler vi kun kanding - hvor er du ????