Avatar billede bridedk Nybegynder
06. januar 2002 - 01:26 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Internet ???

Jeg har lige fået adgang til nettet,dog med en gammel 56k opkobling, som snart bliver skiftet ud med adsl.
Men mit spørgsmål er som følger : Når jeg ringer op til udbyderen,og surfer, er det så kun internet regningen der stiger, eller er det også telefon regningen ?? Jeg har aldrig forstået det 100%
Avatar billede keysersoze Guru
06. januar 2002 - 01:29 #1
yeps - kun Internetregningen
Avatar billede snigermunken Nybegynder
06. januar 2002 - 01:30 #2
Ja jeg blev slemt overrasker, men du betaler for din online tid til din internet udbyder og til dit teleselskab... mit tilfælde en regning fra Mobilix og en fra tdc :( så pas på.
Avatar billede danscape Nybegynder
06. januar 2002 - 01:33 #3
Du betaler for den tid du er på Internettet + alm. telefontakst, da du jo ringer op med telefonlinjen, som snigermunken også skrev.. PAS PÅ!

Før jeg fik SDSL betalte jeg i spandevis af penge til TDC for telefontaksten ;)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. januar 2002 - 01:35 #4
Men men, det kommer da an på.....

Jeg havde engang noget hos cybercity. Brugte jeg 1033 xx xx xx xx var det kun
cybercity, men brugte jeg xx xx xx xx var det dem begge. Ja, jeg kan ikke huske
så\'n nogen numre.
Avatar billede keysersoze Guru
06. januar 2002 - 01:50 #5
det er rigtigt at man ved forkert opsætning skal betale til begge, men jeg regner da med at man følger det der står i vejledning.

som eric(!) siger, så SKAL man huske de første fire tal, da det er disse der (specielt i gamle dage) oplyste at man altså ikke brugte teledanmark, men et andet firma
Avatar billede bridedk Nybegynder
06. januar 2002 - 03:35 #6
Hmmm..... Kan se en uoverstemlse... Hvem er er 100%sikker nu
Avatar billede snigermunken Nybegynder
06. januar 2002 - 03:39 #7
Jeg er nu ret sikker eftersom jeg både fik en regning fra mobilix og en fra tdc.

Om man kan gøre som erikjacobsen ög keysersoze sige ved jeg dog ikke... jeg ved bare jeg fik to rimelige heftige regninger fra både Mobilix og tdc :)
Avatar billede keysersoze Guru
06. januar 2002 - 12:27 #8
sniger >> kan du huske om det nr du ringede op til var på 8 eller 12 cifre?

bridedk >> hvilket tlf ringer du op til?

under normale omstændigheder og ved den rigtige opsætning (specielt det rigtige opkaldsnummer) så skal du ikke betale til to steder - faktisk har jeg aldrig hørt om det før medmindre man har siddet og leget med netop opkaldsnummeret!

og for at tale sniger efter munden så \"Jeg er nu ret sikker eftersom jeg KUN fik en regning fra mobilix og IKKE en fra tdc.\"
Avatar billede kein Nybegynder
06. januar 2002 - 12:54 #9
bridedk>> Hvis din internetforbindelse er sat rigtigt op med forvalgsnr. (første 4 cifre) så betaler du KUN til din internetudbyder! Dette er 100% sikkert!

Hos Tiscali hedder telefonnr. f.eks. 104938833883, hvor 1049 fortæller TeleDanmark at det er Tiscali de skal opkræve... dvs. du får kun én regning, nemlig fra Tiscali!

Dem der får regning fra både internetudbyder og TeleDanmark snyder sig selv - ja sad but true!
Avatar billede maxhardcore Nybegynder
06. januar 2002 - 12:57 #10
snigermunken; tja så har du sat det forkert op, ikke så smart...
bridedk; du betaler KUN til din internetudbyder
Avatar billede snigermunken Nybegynder
06. januar 2002 - 13:43 #11
Pis :( hvorfor sagde i ikke det dengang jeg brugte 56k modem???? Jeg er nu rimelig sikker på der også var 4 nr foran opkaldsnummet... men ikke 100% sikker... Men jeg ved da en ven som også havde Mobilix han lå da også og betalte til tdc... hmm Jaja det er åbenbart bare spilte penge fra vores side.
Avatar billede keysersoze Guru
06. januar 2002 - 13:51 #12
ja helt klart - for man SKAL kun betale for Internettet...
Avatar billede bridedk Nybegynder
16. januar 2002 - 01:35 #13
Keysersoze > Jeg ringer til 101088307382...

Undskylder det sene svar, men mit indernet gik i udu :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. januar 2002 - 07:20 #14
Og er din internetudbyder også dem bag 1010 ?
Avatar billede keysersoze Guru
16. januar 2002 - 10:59 #15
88307382 skulle så meget gerne være det \"tlfnr\" du ringer op - hvor 1010 er det forvalg din internetudbyder står bag... så du _burde_ kun betale for selve internettet