Avatar billede killerviruz Nybegynder
05. januar 2002 - 23:08 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

DivX craher

Jeg har et STORT problem...
Hver gang jeg ser DivX film på min nye bærbare computer crasher den...
Dette sker ikke med det samme, men efter den er nået et stykke ind i filmen.
Den kommer med en blå skærm, IKKE den berømte Blue screen of death fra microsoft, men en anden blå skærm med noget info på. Et splitsekund efter den viser den blå skærm, genstarter maskinen automatisk.

Jeg har den nyeste version af DivX: 4.12
Desuden har jeg også de nyeste drivere til mit grafikkort.

Her er specefikationerne på min maskine:
========================================
PROCESSOR
• Mobile AMD® Duron™ processor med PowerNow™ teknologi
• 950 MHz
• 200 MHz systembus
• MMX™ support
• 3DNow!™ support

CACHE
• 128 KB intern level 1 cache
• 64 KB intern level 2 cache

HUKOMMELSE
• 256 MB PC133 SyncDRAM
• Kan udvides til 384 MB
• 1 slot (optaget ved levering af 128 MB)
• PC133 support

GRAFIKSYSTEM
• 14.1\" TFT Aktiv Matrix skærm
• 4x AGP grafiksystem med Via ProSavage KN133 grafikcontroller (
• 8-32 MB RAM (delt med systemhukommelse)
• Mulighed for tilslutning til TV
• Maksimal opløsning 1024 x 768 (intern) og 1280 x 1024 (ekstern)

STYRESYSTEM:
• Windows XP: Pro (UK)
• Alle seneste patches og opdateringer
===========================================
Hvis du vil se en mere detaljeret oversigt over mit system kan du finde det på:
http://www.compaq.dk/Produkter/Portable/Presario/701EA/specifikationer.asp

Jeg har meget brug for at kunne se divx på min maskine og jeg har derfor valgt at give 1500 point til den der kan give mig en løsning til at fjerne problemet permanent.

På forhånd tak!
Avatar billede da_darkside Nybegynder
05. januar 2002 - 23:14 #1
har du hentet den nyeste version af divx - der var et problem i den tidligere version
Avatar billede killerviruz Nybegynder
05. januar 2002 - 23:17 #2
Jeps som jeg skriver har jeg hentet den nyeste version...
Avatar billede spoof Nybegynder
05. januar 2002 - 23:17 #3
Prøv en anden player - ThePlaya eller noget...
Se evt. om du kan finde en ny driver til grafikkortet hos producenten af dette. Compaq er ikke lige berømte for at gøre nyeste driver tilgængelig med det samme...
Avatar billede killerviruz Nybegynder
05. januar 2002 - 23:45 #4
Jeg har prøvet the playa... den crasher med det samme man åbner en fil...
Jeg har hentet de nyeste drivere til grafikkortet via microsoft update hjemmesiden, og det virker heller ikke
Avatar billede cablecat Nybegynder
06. januar 2002 - 19:35 #5
>>Dette sker ikke med det samme, men efter den er nået et stykke ind i filmen.

Det lyder som om noget bliver vamt og ustabilt i din laptop.

>>Jeg har prøvet the playa... den crasher med det samme man åbner en fil...

med \"den\" mener du der programmet eller hele pc\'en?

prøv også at updatere bios på bundkortet og grafikkortet.

det vil være en stor hjælp hvis du kunne tage et billede af fejlen og den blå skærm.
Avatar billede bentn Nybegynder
06. januar 2002 - 20:22 #6
har du prøvet at se dine divxfim på en anden computer...bare for at udelukke fejl på dine divxfilm...hvad bruger du som afspiller når det sker? - har du prøvet med andre fil formater for at se om det samme sker?
giver cablecat ret, det kunne lyde som om noget bliver for varmt..
og du har hentet den sidste nye har du prøvet at  DirectX\'er ? -sorry hvis jeg spø\'r om det samme..
Avatar billede bentn Nybegynder
06. januar 2002 - 20:24 #7
undskyld min sidste rodet sætning, sådan skulle den lyde..
har du prøvet at installere den sidste nye DirectX ?
Avatar billede killerviruz Nybegynder
06. januar 2002 - 21:40 #8
Fejlen ligger ikke i filmene da de afspiller fint på min desktop...
Det er heller ikke laptoppen der bliver for varm da jeg har prøvet at afspille et par lange filmklip i DV format, hvilket er mere resourcekrævende end divX, og her sker der ikke noget.
Når jeg åbner klip i The Playa er det selve programmet der crasher og ikke computeren...

Jeg har desværre endnu ikke været i stand til at tage et billede af den blå fejl-skærm.
Grunden hertil er at den kommer ikke på samme tidspunkt hver gang, og den står kun på skærmen i en tiendedel af et sekundt hvorefter den genstarter... Derfor er det meget svært at lave et capture af den...
Men den ligner lidt den samme type fejlskærm der er i NVidia\'s grafik bios
Avatar billede killerviruz Nybegynder
06. januar 2002 - 21:43 #9
Jeg kører WinXP... indeholder den ikke den seneste version af DirectX???
Den står i hvertfald ikke på listen når jeg er inde på Windows Update siden.
Avatar billede bentn Nybegynder
06. januar 2002 - 21:58 #10
okay jeg troede det var din computer der gik ned,jamen så må fejlen jo ligge i The playa, hvorfor bruger du så ikke bare f.eks Windows media player 7.1 eller 6.4? dem vil jeg ihvertfald anbefalde.

Jeg bruger ikke selv WinXP, så det ved jeg ikke..
Avatar billede killerviruz Nybegynder
06. januar 2002 - 22:01 #11
Jeg bruger windows mediaplayer 6.4 og med denne crasher computeren...
Hvis jeg bruger The Playa crasher programmet.
Det var sådan det skulle forståes ;o)
Avatar billede bentn Nybegynder
06. januar 2002 - 22:08 #12
okay,..det lyder lidt underligt - vil bare godt lige høre...hvad sker der hvis du bruger en alm. avi i windows mediaplayer 6.4 ?
Avatar billede killerviruz Nybegynder
06. januar 2002 - 22:38 #13
Der sker intet... Fejlen opstår kun hvis filen er encoded som DivX.
Avatar billede bentn Nybegynder
06. januar 2002 - 22:51 #14
forstå så ikke helt hvorfor du siger at det ikke er dine divxfilm der er noget galt med, der kan jo være mange drilagtige fejl vedr. divx film. men hvis det sker med alle dine divxfilm må fejlen ligge i XP eller måske Codes.
fandt et link, og kan se andre har lign. problemmer http://www.divx.com/forums/viewforum.php?page=1&start=0&forum=9
prøv at snuse rundt der..muligt der et indlæg som kan hjælpe dig.

pøj,pøj
Avatar billede killerviruz Nybegynder
07. januar 2002 - 00:53 #15
Hmmm... har lige opdateret mine drivere igen, men stadig samme fejl... denne gang nåede jeg dog at læse teksten: \"Not enough physical memory\" fra den blå skærm... Dette undrer mig bare eftersom jeg har 256 MB Ram.
Avatar billede killerviruz Nybegynder
07. januar 2002 - 01:19 #16
Kom lige til at tænke på...
Det kan ikke have noget at gøre med at jeg kører filmene over netværk...
Jeg har filmene til at ligge på min desktop, og afspiller dem direkte derfra via min laptop...
Skulle dette kunne have noget med sagen at gøre..
Jeg kører 10Mbit over en HUB.
Avatar billede bentn Nybegynder
07. januar 2002 - 05:51 #17
check under \"system/Ydeevne/Virtuel hukommelse og vælg \"Lad Windows styre indstillingerne (anbefaldes) er slået til. - det bruger jeg i hvert fald selv. - kender ikke så meget til netværk, men jeg syntes der har været nogle indlæg om det på eksperten, du kan prøve at søge på det.
Avatar billede outsider Nybegynder
07. januar 2002 - 07:57 #18
Du skal installere en juicekarton selfølgelig!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
07. januar 2002 - 08:45 #19
Det er vel forholdsvis nemt at tjekke om det er netværket, og det er der stor sandsynlighed for i det her tilfælde - prøv at kopiere filen over på din bærbare, og se om den så kører bedre. Hvis det kører bedre derefter, er fejlen jo fundet!

Hvis ikke det virker på den måde, så er naturligvis IKKE netværket, eller ikke udelukkende netværket. Men at den brokker sig over den fysiske hukommelse lugter lidt af et indstillingsproblem i windows.

Jeg tror jeg ville forsøge med at kontrollere windows hukommelse styrring manuelt et lille stykke tid. Altså udvide den virtuele hukommelse til at måtte optage større diskkapacitet. Hvis det stadig ike virker kan du jo bare slå den tilbage på automatisk.

Men det er jo bare hvad jeg ville forsøge!
Avatar billede killerviruz Nybegynder
07. januar 2002 - 10:12 #20
Jeg har fundet fejlen...
Den lå i mine Via Tech drivere til bundkortet...
Svaret fandt jeg på det udemærkede link som bentn gav mig...
Det vil derfor være mig en glæde hvis bentn ville oprette et svar, så han kan få pointene...
Som tak til alle jer andre der har været behjælpelige i sagen, får i også en lille slat af præmien ;o)
Avatar billede cgleerup Nybegynder
07. januar 2002 - 10:16 #21
Del IKKE så mange point ud - det vil være tåbeligt. Der går jo inflation i pointene hvis en person med et svar kan hope noget nær nummer et på listen!

Giv ham en ordentlig sjat og så lad være med at give nogle til os andre. Nup så selv resten - er der andre som han en holdning?
Avatar billede killerviruz Nybegynder
07. januar 2002 - 13:29 #22
Hehe... ok... helt fint med mig ;o)
Men bentn må stadig gerne skrive sin kommentar som et svar =)
Avatar billede disky Nybegynder
07. januar 2002 - 15:04 #23
cqleerup:

Hold op med at bland dig i hvad folk bruger deres point til.

Det er KUN den der stiller opgaven der kan bedømme hvad et svar er værd.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
07. januar 2002 - 15:10 #24
Det er normalt også min holdning, men i det her spørgsmål er det jo helt vildt! - men som du kan se slutter jeg netop af med at spørge hvad andre synes. Så du kunne såmænd bare have givet udtryk for din mening stille og roligt...!

Men JA, det er op til den der stiller spørgsmålet!

Avatar billede disky Nybegynder
07. januar 2002 - 15:14 #25
så er vi enige :)
Avatar billede bentn Nybegynder
07. januar 2002 - 15:18 #26
killerviruz > behold bare dine points.At jeg kunne være med til at hjælpe med at løse dit problem og du nu er glad er belønning nok for mig.(Jeg håber i mit stille sind at Eksperten bliver et forum hvor man kan hjælpe hinanden uden noget pointsystem...frivillig hjælp er nu bedre,ingen bliver utilfredse)
Avatar billede cgleerup Nybegynder
07. januar 2002 - 15:21 #27
:-)
Jeg er skam ikke utilfreds, tag du bare en r..fuld point, men jeg synes måske at 1500 er lige i overkanten - selvfølgelig skal du have point!
Avatar billede disky Nybegynder
07. januar 2002 - 15:21 #28
bentn:

Det findes i forvejen, det kaldes Newsgroups.

Leder man efter rigtig ekspert hjælp skal man kigge der.
Avatar billede killerviruz Nybegynder
07. januar 2002 - 16:13 #29
Tak for hjælpen bentn...
Jeg har valgt at beholde pointene efter bentn\'s ønske da det jo var hans svar der hjalp til at løse problemet =)
Avatar billede mbusk Nybegynder
10. juni 2003 - 13:31 #30
Søgeord:

notebook bærbar presario compaq divx crashes crash frys blå skærm codec xp pro problem

Problem:

pc fryser eller lukker ned(går død), eller afspilleren (alle går ned! medie/bsplayer/divx player)lukker ned. enkelte gange kommer en blå skærm med info. Problemet er at Motherboard/bundkort fra VIA skal opdateres. Problemet er IKKE Codec relateret.

Løsning:

Installer 4in1 438 driver fra Via Technologies. Den nye version virker ikke!
gå til: http://www.viaarena.com/ ind under Drivers. tryk på allerøverste link
med pil ikonet. Scroll ned til tabellen der hedder "Older 4in1 and Hyperion drivers". vælg (download) 4in1 4.38 og installér.

Husk driver XP_5772 til Ati Rage grafikkort til windows xp home og pro. Søg på google.com (den findes på driverguide.com)

Egen pc:

presario ver 1200
850 mhz, 128 mb, xp pro, ati rage mobility

vixthefix@yahoo.com