Avatar billede karstenthomsen Nybegynder
05. januar 2002 - 17:09 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

tilslutningen er ikke åben

Jeg har en lille problem med min MySQL og ODBC.
Jeg har MySQL 3.23.46 og myodbs 2.50.39 installeret på min server og alt virker, MEN hvis jeg fra min arbejde pc vil tilgå en af databaserne via ODBC så får jeg denne fejl
Access denied for user XXX@pcnavn  (Tilslutningen er ikke åben

Hvad har jeg glemt ???
Avatar billede morten_s Nybegynder
05. januar 2002 - 17:10 #1
Er du bag en firewall, og port 3306 likket ?
Avatar billede morten_s Nybegynder
05. januar 2002 - 17:10 #2
likket = lukket :)
Avatar billede karstenthomsen Nybegynder
05. januar 2002 - 17:13 #3
Hej Morten

Ja jeg er bag en firewall og port 3306 er åben
og alt trafik på port 3306 routes til serveren
Avatar billede karstenthomsen Nybegynder
05. januar 2002 - 17:20 #4
Det virker som om der er noget på serveren som jeg ikke har sat op, men hvad kan jeg ikke lige gennemskue !
Avatar billede morten_s Nybegynder
05. januar 2002 - 17:22 #5
Hvis du har ODBC kørende på din client kan jeg ikke lige se hvad det skal være, det eneste du bør have brug for er en IP adr., en åben port, brugernav og pasword .... mystisk
Avatar billede karstenthomsen Nybegynder
05. januar 2002 - 17:26 #6
Kan man sætte MySQL op så den ikke acceptere access fra andre IP adresser ?
Avatar billede morten_s Nybegynder
05. januar 2002 - 17:30 #7
ikke så vidt jeg ved, og du har jo en router imellem jeg tror nu du lige skal tjekke din routning du kan evt. skifte IP i din ODBC driver på din server så den går ud i verden og vender, altså skift host fra localhost til et IP-nr som går igennem din router.

Et skide godt hjælpe værktøj til at se om der er hul igennem er mysqlfront, du downloader det ganske gratis på www.mysqlfront.de, og det benytter ikke ODBC
Avatar billede karstenthomsen Nybegynder
05. januar 2002 - 18:23 #8
Hej Morten
Men hvordan skifter jeg det så MySQL ikke bruger localhost men at den bruger en IP adresse.
Og hvis jeg bruger mysqlfront kan jeg godt komme i kontakt med serveren, det kan jeg også nu via ODBC, men jeg kan hverken tilføje eller hente data fra serveren.

Du får de 30 point for din hjælp indtil nu, og jeg vil give 30 mere hvis du kan komme med et godt bud på hvad jeg nu mangler.
(Jeg venter lige lidt med at acceptere dit svar så spørgsmålet stadig står åben, håber det er ok)
Avatar billede karstenthomsen Nybegynder
05. januar 2002 - 19:08 #9
Skal der sættes noget op i ODBCen på serveren ?
er det ikke kun ODBCen på klient pcen der skal konfigureres ?