Avatar billede vildmule Nybegynder
18. april 2000 - 16:04 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Størrelse og dimention på en anden server

hej Venner !

Jeg har et lille problem.

Jeg kunne godt tænke mig at se hvor store billeder jeg har liggende på en anden server.

Det skal både være filstørrelsen og dimentionerne på hver grafikklump
Avatar billede madsj Nybegynder
18. april 2000 - 16:32 #1
getImageSize og filesize, burde løse dit problem!
Kig i http://dk.php.net/manual/ under FileSystem og Image
Avatar billede vildmule Nybegynder
18. april 2000 - 17:00 #2
Ja, dem kender jeg godt, men skal gøre på en anden server
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. april 2000 - 22:10 #3
Nu har jeg ikke prøvet, men dette ser realistisk ud:

  $im = imagecreatefromgif('http://www.nowhere.com/nopicture.gif');
  $width = imagesx($im);
  $height = imagesy($im);

Men, tilsyneladende kun for gif. Størrelsen af filen kan du nok
kun finde ved at gemme den på din server, og så kigge på filen.

Men et interessant problem. Hvorfor?
Avatar billede vildmule Nybegynder
19. april 2000 - 08:41 #4
Jeg har en billeddatabase liggende på en anden server (billigt) og et bannersystem hvor mine "kunder" ikke overholder reglerne, hvor deres bannere enten er for store eller har de forkerte dimensioner.

hvis man skal have et banner system kørende skal det helst gå meget hurtig, så ikke skal vente bannere for at se siden.

Hvis systemet ellers skal gå hurtigt er alternativet at folk skal oploade deres banner til min server og det tager også plads. (men der kan man simplehen afvise et banner hvis det ikke har den rette størrelse eller dimension)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. april 2000 - 09:20 #5
Ok, nå ja, hvis det er bannere, så er det jo nok også gif-fer. Fint nok!
Avatar billede vildmule Nybegynder
19. april 2000 - 09:26 #6
hvilken version php bruger du ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. april 2000 - 09:30 #7
Php3 - men jeg har jo ikke aftestet det. Det modul, der håndterer billeder, er
måske ikke installeret hos dig. I Windows ** skal du fjerne semikolonet foran

  extension=php3_gd.dll

Og noget - næsten det samme - i Unix-versioner. Er det hos en udbyder, skal
du bede dem om at gøre det. Det giver adgang til grafik-modulet.
Avatar billede vildmule Nybegynder
19. april 2000 - 09:32 #8
Jeg har da ellers fået det til at virke med JPG på en version 3.11 unix og 3.12 windows
Avatar billede vildmule Nybegynder
19. april 2000 - 09:32 #9
ups, det var mere med Dimensionerne !
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. april 2000 - 10:29 #10
Min dokumenatation halter nok bagefter. Den der funktion getIMageSize
virker jo både på .jpg og .gif.
Avatar billede vildmule Nybegynder
19. april 2000 - 10:35 #11
ok, så er vi enige !