Avatar billede gimmy Nybegynder
03. januar 2002 - 23:28 Der er 34 kommentarer

Avanceret chat - fortsat

myplacedk: jeg tror vi fortsætter her i stedet :)
Avatar billede gimmy Nybegynder
03. januar 2002 - 23:29 #1
Avatar billede myplacedk Nybegynder
03. januar 2002 - 23:30 #2
Til alle andre end Gimmy:

Emnet startede her:
http://www.eksperten.dk/spm/153745

Jeg sagde:
\"Vi kunne jo være nogle stykker der gik sammen, og lavede en rigtig god chat.
Det kunne samtidig være en øvelse i at skrive kode, der passer sammen, selv om de er skrevet uafhængigt af hinanden.

Det, jeg synes der mangler, er en objekt-orienteret chat, som er nem at implementere i enhver side. Altså ikke noget med at tilpasse chattens layout indtil den ligner ens egen, men at kunne putte chatten direkte ind i sin egen side.\"

Og Gimmy er med på ideen. :)
Avatar billede myplacedk Nybegynder
03. januar 2002 - 23:32 #3
Lidt kort om CVS:
Alle filerne i projektet gemmes centralt på CVS-serveren.
Hver udvikler henter så alle filerne, og arbejder med dem lokalt. Når man er tilfreds med sine ændringer, uploader man til CVS-serveren. (Al kommunikation med CVS-serveren foregår via en CVS-klient.)

Det smarte er så, at den kun kigger på *ændringerne*.
Så hvis vi uploader hver vores ændringer på ca. samme tid, så gemmer den hver vores ændringer, i stedet for at overskrive hinandens arbejde.
Avatar billede gimmy Nybegynder
04. januar 2002 - 00:22 #4
myplacedk: det er dig der har myplace.dk ikk\'?
Avatar billede myplacedk Nybegynder
04. januar 2002 - 10:16 #5
Jo. ;-)
Avatar billede BacceDK Juniormester
04. januar 2002 - 17:29 #6
hvis i har brug for en ekstra hånd så er jeg da med på ideen
jeg har godt nok arldrig prøvet at bygge en chat helt fra bunden, meen skulle sådan set igang da jeg står og mangler en ordentlig chat..!
så sig til hvis det har interesse ???
Avatar billede myplacedk Nybegynder
04. januar 2002 - 17:43 #7
Jamen det har det da! :)
Jeg sætter lige en server op med noget CVS og PHP i løbet af weekenden, og går i gang med koden... Ifølge planen... ;-)
Avatar billede gimmy Nybegynder
04. januar 2002 - 17:47 #8
indate: lydder lækkert - jeg har ej heller erfaring med at bygge en chat, men det får vi vel ;)

Hvis der er nogen der HAR erfaring med dette har I måske nogle ideer om hvad der bør/skal gøre og hvad der ikke bør/skal gøres.
Avatar billede myplacedk Nybegynder
04. januar 2002 - 17:50 #9
Jeg har en masse ideer til hvad man kan og bør, jeg tror ikke det bliver et problem. :)
Det er selvfølgelig godt med nogen der har erfaring alligevel. ;-)
Avatar billede BacceDK Juniormester
04. januar 2002 - 17:53 #10
heh jamen ideer til hvad sådan en chat simpelthend må indeholde dem har jeg masser af, det er bare det med at få dem lavet og så skulle det køre :-))
Avatar billede BacceDK Juniormester
04. januar 2002 - 17:54 #11
men klart jeg er med på vogen
og hvis det er så kan jeg fanges på
hvad_du_vil@indate.dk og ICQ 20220227
Avatar billede gimmy Nybegynder
04. januar 2002 - 17:55 #12
myplacedk: jeg har det på samme måde, men hvis nogen har et eller andet fif skal det jo være noget så velkomment :)

indate: jeg tror vi er ret ens ;)
Avatar billede BacceDK Juniormester
04. januar 2002 - 18:03 #13
*SS*
måske
meeen det burde væl kunne lade sig gøre
Avatar billede myplacedk Nybegynder
06. januar 2002 - 12:26 #14
Så har jeg lavet en lille smule. ;-)
Det virker da, men jeg tror ikke der er en eneste linje kode, der ikke skal skrives om. ;-)

Det er ren slamkode. En bruger enda en fil i stedet for database. Men det er et skelet vi kan arbejde videre ud fra.

I må gerne kigge forbi på:
http://home.myplace.dk/oo-chat/chat.php

Jeg har ikke lige sat en alert på, så i må gerne lige sige til over ICQ også, jeg har nummer 4484067.
Avatar billede myplacedk Nybegynder
07. januar 2002 - 17:00 #15
Så har jeg vist skrevet det hele om første gang. ;-)
Jeg har nu flyttet (næsten?) alt relevant over til noget oo, og lagt nogle strenge over i en konfiguration.

Det næste skridt må vist være at bruge database i stedet for en grim fil!

Lige nu undrer jeg mig over, hvorfor det stopper med at virke, når jeg indsætter en session_start() eller session_register(). Jeg har aldrig oplevet det før, men har vist hørt om det.

Anyway, jeg har ikke rigtigt kigge på det endnu.

Sourcen kan hentes her:
http://home.myplace.dk/oo-chat/source/

(husk at oprette filen \"chatlog\", så php kan skrive i den.)

Det ville være fint hvis én eller anden designer en tabel til MySQL, laver kode så forbindelsen konfigureres med den øvrige konfiguration og bliver oprettet, samt får save-funktionen til også at gemme i databasen.
Men så heller ikke mere. Vi må heller holde os til små skridt, indtil CVS\'en kører. ;-)
Avatar billede BacceDK Juniormester
12. januar 2002 - 20:11 #16
Så gimmy nu er chatten snart ferdi og vi har enu ikke set dig...! er du out igen ?? eller ???
ej okey den er ikke snart ferdi meen der er gang i arbejdet meen vi savner lidt din respons Gimmy
Kan du ik lige melde om du stadi er med eller bare er droppet ud igen ??
Avatar billede gimmy Nybegynder
13. januar 2002 - 10:45 #17
Jeg er i princippet med, men jeg har ikke hørt fra jer. Jeg slettede alle mine mail på et tidspunkt fordi der var overdrevet mange efter jeg havde søgt efter en mail fra jer. Da jeg ikke umiddelbart fandt nogen slettede jeg sagerne.

Hvis I har nogle info må I meget gerne sende mig en mail (igen) :)
Avatar billede jamal_s Nybegynder
13. januar 2002 - 10:47 #18
Avatar billede jamal_s Nybegynder
13. januar 2002 - 10:47 #19
Avatar billede myplacedk Nybegynder
13. januar 2002 - 10:59 #20
jamal_s > ...som vist ikke har noget med dette projekt at gøre. :)

gimmy > Gimmy, har du arbejdet med CVS før?
Avatar billede myplacedk Nybegynder
13. januar 2002 - 11:00 #21
Gimmy, fik jeg egentlig spurgt dig, om du har ICQ?
Avatar billede jamal_s Nybegynder
13. januar 2002 - 11:05 #22
myplacedk > ..var det ik et chat i skulle lave ??
Avatar billede BacceDK Juniormester
13. januar 2002 - 12:01 #23
Jamal_s> jo vi skulle lave en chat, meen hvad har det med din at gøre ???
Avatar billede chatmanden Nybegynder
13. januar 2002 - 12:06 #24
indate > ok..Out ! troede jeg kunne give et hånd !
Avatar billede BacceDK Juniormester
13. januar 2002 - 12:22 #25
Jamal_s ?? chatmanden ?? hvaa er der ik noget der hedder max 1 acc pr. bruger ????
Avatar billede myplacedk Nybegynder
13. januar 2002 - 12:34 #26
jamal_s / chatmanden > Du er da velkommen til at give en hånd, hvis du har lyst. :)
ICQ? Har du arbejdet med CVS før?
Avatar billede chatmanden Nybegynder
13. januar 2002 - 12:39 #27
damn, min lillebrors brugernavn sorry :(

myplacedk > jeg ved slet ik hvad CVS ? nogle artikler tak ?
Avatar billede chatmanden Nybegynder
13. januar 2002 - 12:40 #28
damn...hvorfor kan jeg ik logge af med dette brugernavn chatmanden ??????????????????
Avatar billede jamal_s Nybegynder
13. januar 2002 - 12:41 #29
test !
Avatar billede BacceDK Juniormester
13. januar 2002 - 12:54 #30
http://www.cvshome.org/docs/manual/cvs_1.html
meen det ser ud til at siten er nede i øjeblikket
Avatar billede myplacedk Nybegynder
13. januar 2002 - 15:56 #31
jamal_s > Hent programmet \"WinCVS\", det går det en hel del nemmere (for Windows-brugere) at være CVS-newbie. :)

Hvis du kigger lidt i starten af dette spørgsmål, så har jeg skrevet kort om CVS.
Avatar billede gimmy Nybegynder
13. januar 2002 - 21:40 #32
Huh, lige pludselig sker der meget.

myplacedk: nej, jeg har ikke icq og jeg har heller aldrig arbejdet med CVS før.

Er det dette?
http://www.wincvs.org/download.html
- \"WinCvs 1.2 *STABLE* / Client + Local / Binaries\"

Hvad er det for noget? Hvordan fungerer det etc.
Jeg har nemlig nogle begrænsninger på eks. ftp-upload mv.
Avatar billede myplacedk Nybegynder
13. januar 2002 - 23:18 #33
gimmy > Yeps, WinCVS er helt fint, og bare tag 1.2\'eren.

Vi mødes lige i en \"live chat\" på et tidspunkt, så guider jeg dig lige lidt rundt i det.
Jeg er på vej i seng. Måske mødes vi lige engang i morgen.

Ingen ICQ... Hmm... Du kan jo sende en mail, når du har 15 minutter.
Indtil kl. 14-15 stykker er jeg ret optaget med alt muligt andet, så der har jeg nok ikke tid.
Avatar billede aslan Nybegynder
03. juni 2002 - 17:18 #34
ehm.. kom lige forbi , hvordan endte jeres projekt så??