Avatar billede henriettejensen Nybegynder
03. januar 2002 - 23:23 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Webcam i MSN Messenger

Hej.

Det er sådan at en kammerat og jeg har købt et webcam hver... Vi forsøgte at bruge MSN Messenger, men min forbindelse går gennem en router, hvilket hvist nok har gjort det umuligt med vores viden.

Hvordan kan dette lade sig gøre.
Han kører WinXP og jeg kører Win98.

De maskinelle detaljer er ikke nødvendige, da det ikke er der fejlen ligger.

På forhånd tak.
Avatar billede nikolan Nybegynder
03. januar 2002 - 23:26 #1
Det har overhovedet intet at gøre med at din forbindelse går gennem router.

Hvad er problemet mere specifikt?
Avatar billede cybershah Nybegynder
03. januar 2002 - 23:29 #2
jeg har også msn og en router! man kan ik en gang sende filer til hinanden! hvis du har webcam så vil jeg anbefale dig paltalk http://www.paltalk.com eller eyeball (kun for webcam) fra http://www.eyeballchat.com/

men husk at skifte din forbindelse til \"åben\" under routerens indstillinger! (kun hvis du har abonnement hos TDC)
Avatar billede cybershah Nybegynder
03. januar 2002 - 23:31 #3
jo hvis der er indbygget firewall så er det routeren. du ska bare have et \"åben\" forbindelse og en af de programmer, som jeg nævnte før.
Avatar billede rostved17 Nybegynder
03. januar 2002 - 23:31 #4
Problemet ligger vistnok i TDC\'s router....

Kender MANGE med det problem.
Avatar billede rostved17 Nybegynder
03. januar 2002 - 23:39 #5
Avatar billede henriettejensen Nybegynder
03. januar 2002 - 23:44 #6
Min forbindelse ER \"åben\"...

Jeg prøver lige PalTalk...
Avatar billede henriettejensen Nybegynder
04. januar 2002 - 00:45 #7
Okay... Nu har vi prøvet PalTalk og BuddyVision.

BuddyVision snakker hel tiden om at vi er bag firewalls, og at det er skyld i at vi ikke kan tilslutte hinanden direkte.
Avatar billede jimmyantony Nybegynder
30. januar 2002 - 00:01 #8
Prøv at downloade Netmeeting (Den nyeste) hvis ikke at allerede har gjort det. Aktiver herefter Messenger igen og skift til videokorrespondance via Netmeeting. Det burde kunne gøre det!!!
Avatar billede kaalle Nybegynder
03. februar 2002 - 00:04 #9
Jeg mindes at have læst noget i et blad om XP som alt om data udgav: Der stod at der med den nye messenger i XP, stort set ikke var noget man kunne gøre hvis man kørte på en ADSL linje, udover at skrive beskeder til hinanden. Jeg har selv prøvet det og det var tilfældet. Prøv at se om i f.eks. kan dele et whiteboard til fælles tegning, gennem messenger. Kan i ikke det, ja så tror jeg desværre at det er den bug som de nævnte i bladet som i er kommet ud for. Kan i derimod godt, så er det noget andet, som jeg desværre ikke kan svare på. Men ellers ville jeg måske prøve at se om man kunne afinstalere messenger og så instalere en lidt ældre version, da det virkede på artiklen som om at der kun var problemmer med den nye messenger i XP. Held og lykke, Med venlig hilsen Kaalle
Avatar billede zer0c00l Juniormester
10. april 2004 - 16:47 #10
I msn: Tools > Audio/Video Tuning Wizard, og så vælg cam'et fra rullemenuen der kommer, når du trykker næste :)