Avatar billede hjhansen Nybegynder
03. januar 2002 - 21:28 Der er 19 kommentarer og
2 løsninger

Det er grimt, men holder konceptet? (II)

Holder konceptet på www.tumultuant.dk ?

I forrige spm fik vi afklaret at nogle kunne lide siderne, andre ikke. I dette indlæg efterspørges helt konkret forslag til ændringer etc.
Avatar billede hjhansen Nybegynder
03. januar 2002 - 21:29 #1
Avatar billede ahv Nybegynder
03. januar 2002 - 21:36 #2
GAAAB, et forslag er hvertifald at sætte loadtiden ned.

Ellers en meget fed måde den er lavet på, men ville nu gerne have at alle siderne så ens ud.

MVH.
Alexander Holm Viborg
http://www.ahv.f2s.com
Avatar billede hjhansen Nybegynder
03. januar 2002 - 21:40 #3
Den var billig. Og vi berørte den kort i forrige spm, der desværre blev lukket lidt for hurtigt.
Avatar billede jakoba Nybegynder
03. januar 2002 - 21:40 #4
Der er en meget klar udvikling der har nået et midletidigt toppunkt med internetter:

efterhånden som data, information og underholdning bliver nemmere og nemmere at få fat i, synker folks villighed og evne til aktivt at arbejde for at få fat i det.

Dit site kræver arbejde. så de allerfleste vil blot surfe et andet sted hen.
sorry.

mvh JakobA
Avatar billede hjhansen Nybegynder
03. januar 2002 - 21:46 #5
såpan tænket jeg også, da jeg var ny på nettet og \"red på et modem\". Nu er jeg gammel på nettet og har en ok opkobling. Hvis jeg skal finde en konkret ting (scripts anmeldelse etc) så er jeg lige så hurtigt på musen som en gunslinger i gamle dage. jeg vil ha, og det vil jeg med det samme. men når jeg surker mine interesser har jeg ikke noget mod at lide. det er lidt som god vin - ikke to flasker har den samme smag...

anyway, dem der vil besøge siden (udover det ærede publikum i dette fora), vil vide, havd de kommer der for (har jeg i vhertfald en formodning om)
Avatar billede vandhunden Nybegynder
03. januar 2002 - 21:56 #6
FEdt design, det mener jeg virkelig, men loadtiden er helt umulig. Det er altid fedt at se fedt design, men endnu federe hvis indholdet også er i top. Hvad vil du med sitet?
Avatar billede vandhunden Nybegynder
03. januar 2002 - 21:57 #7
For øvrigt burde du ikke komprimere med jpg, det er ikke ret pænt. Så hellere nøjes med lidt færre farver og få det knivskarpe gif-billede...
Avatar billede vandhunden Nybegynder
03. januar 2002 - 21:58 #8
Hvor har du de tekniske tegninger af en motor fra?
Avatar billede cpufan Juniormester
03. januar 2002 - 22:01 #9
hit med nogle point fra før :)

nå men hvad skal siden indeholde?

hvis den blot skal give udtryk for dine tanker, så er den jo ok.......

men pres billederne ned i farver f.eks. max 128 eller 64, begræns format,,,,, evt. lav den forfra i flash
det mindsker loadtiden betragteligt
Avatar billede hjhansen Nybegynder
03. januar 2002 - 22:04 #10
loadtiden er umulig pt. t det ved jeg, men giffer, uhh så bliver det først umuligt. Jeg har overvejet at lave det i en popu, så jeg kan spare lidt på baggrunden.

Hvad jeg vil? Det min sandkasse (mine venner må også lege i den) mht. alternativ tekst (der skal audioversioner af teksterne på) og grafik, alternativ navigation etc. Lidt øjeslik at vise frem til dem der kunne være interesseret. Om nogle uger så er der mere konkret indhold på siden.

Avatar billede vandhunden Nybegynder
03. januar 2002 - 22:11 #11
Jaja, men tekst? Bare tekst? Er det sangtekster du laver?
Avatar billede gimmy Nybegynder
03. januar 2002 - 22:13 #12
Mht. til brugervenligheden har jeg aldrig set det dårligere :-/
Avatar billede hjhansen Nybegynder
03. januar 2002 - 22:16 #13
nåja eksempler fra de ting jeg har skrevet og fået udgivet (egentlig burde jeg have det enkle kalssike layout der, for det var ikke særligt sprælsk), eksempler på andre typer tekster og antitekster (noveller, antidigte (<- jeg kan ikke skrive digte, så jeg har lavet min egen stil, der tager udgangspunkt i at jeg ikke kan skrive digte, de er om ikke unikke, så dog underholdende at lave), grafik (collager) og tegneserier ala www.tumultuant.dk/spm.htm...
Avatar billede hjhansen Nybegynder
03. januar 2002 - 22:20 #14
men altså hvis du står og mangler en sangtekst, så kan jeg hurtigt lave en til dig. jeg skal bare have melodi (sån omtrentlig, stil og et par stikord. min kone påstår jeg er tonedøv og ingen rytmesans har, hvilket jeg har svært ved at tro eftersom jeg har gået på en grundvigiansk skole, hvor vi havde morgensang (det opdagede jeg dog ført i en moden alder (altså det med grundtvig - morgensangen elskede jeg)og mine unger (åhh de kære...) er helt vild med mine hjemmekompositioner. såe, jeg kan mere en min html... ;- )
Avatar billede egede Nybegynder
03. januar 2002 - 22:23 #15
Nu virker jeg nok lidt langsom i optrækket, men er der ikke andet de fine gif\'er og jpg\'er jeg kan se? :)

Avatar billede hjhansen Nybegynder
03. januar 2002 - 22:26 #16
nej egentlig ikke. det er konceptet. holder det med vidt forskellige sider, og hvis det ikke gør, hviken stil bør jeg så lægge mig efter? er stedet ventetiden værd sån rent visuelt. indhold (det fremgår at spm der startede det hele og det der er skrevt her) kommer først senere
Avatar billede egede Nybegynder
03. januar 2002 - 22:37 #17
det ville da være rart med link til nogle undersider, men det er meget forfriskende at støde på sådan en side en gang i mellem, og hvis der så også bare var en anelse brugervenlighed, så ville det jo være perfekt :)
Loadtiden ville dog måske afskrække nogle brugere, specielt dem der ikke har flatrate, hvilket bare sænker brugervenligheden en del mere ;-)
Men som sagt, rent visuelt er det godt lavet, og meget opfriskende.
Avatar billede vandhunden Nybegynder
03. januar 2002 - 22:44 #18
hvad med at oprette et spm hvor vi kunne hjælpe hinanden med at skirve et smukt digt til din side. Fra eksperten til dig :-)
Avatar billede hjhansen Nybegynder
03. januar 2002 - 22:46 #19
det altså noget underligt noget med den brugervenlighed. jeg ved en side (jeg siger ikke hvor), hvor jeg de første 4 gange jeg var inde ikke kunne finde ud af at komme videre end forsiden, men jeg blev ved med at besøge siden, og til sidst fandt jeg ud af det, og jeg har aldrig fortrudt at jeg bed det i mig. nu er det kun downloadtiden, der er ved at tage livet af mig... men anyway, jeg vidste godt, at menuen (den lille af dem) nok var lige lille nok, den skal nok blive større... (burde jeg måske tegne den, så man ikke er i tvivl?. billederne er jeg ved at arbejde på, så de ikke fylder så meget.
Avatar billede hjhansen Nybegynder
03. januar 2002 - 22:50 #20
nej nej, det behøv ikke, det er nemlig et meget fleksibelt koncept det jeg arbejder med. jeg printer bare det her spm ud bagetfer, streger lidt i det, klisterer et par billeder indover, scanner det og smider det ud sammen med lidt lyd etc. og viola du har et antidigt...

det er officielt. 5 point fra dette spørgsmål til den der bidrager med det bedste digt. 5 point og en midlertidig æresside på mit sted (egen indgang fra forsiden, ingen dobbeltløbet isdn nødvendig)
Avatar billede hjhansen Nybegynder
03. januar 2002 - 23:37 #21
det ser ud som om jeg starter ballet, se på www.tumultuant.dk/sukc.jpg. beklager ventetiden, men min mus løb tør for batterier.