Avatar billede freedom Nybegynder
03. januar 2002 - 13:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

online compiler!!!???

en gratis en . findes der det???
Avatar billede jakovski Nybegynder
03. januar 2002 - 17:44 #1
JDK koster ikke noget, som et led i Suns arbejde for at fremme Java, og kan downloades fra:

http://java.sun.com/j2se/1.3/download-windows.html

Man installerer JDK ved at køre den file man henter. Jeg plejer at hente den i ét stort stykke, men henter man den i mindre stykker skal den først udpakkes (så vidt jeg husker)

Jeg ændrer dog normalt én ting. Installationsprogrammet vil foreslå at installere JDK i et directory ved navn jdk. Jeg plejer at omdøbe dette directory til f.eks. jdk1.3, hvis der er tale om JDK 1.3. Det skyldes, at det kan være hensigtsmæssigt at have flere forskellige versioner af JDK man kan skifte imellem, hvis man også vil lave applets.

JDK 1.3 fylder 51 MB installeret.
Avatar billede stine_grith Nybegynder
03. januar 2002 - 19:30 #2
se på denne side i bunden, der er link til gratis compilere, både JDK men også blueJ http://www.it-c.dk/courses/GP/E2000/udleveret.html her er også installationsvejledning, selv benytter jeg JCreater men den er vist ikke gratis længere.
Avatar billede freedom Nybegynder
08. januar 2002 - 16:21 #3
lukker!!