Avatar billede claus.arndt Nybegynder
03. januar 2002 - 01:54 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Registreringsdatabasen

Nu kunne jeg lige så godt skrevet det under Me, som jeg har, men problemet er der det samme. Hvordan få jeg renset den for alle de overflødige entries der gør computeren langsom og jeg synes musen hænger gevaltig med næbbet.
Har haft det der JV16 af Juouni fra Finland, men han er bleven soldat nu og har ikkee tid til at svare mere.
Den virkede godt i starten, men nu lukker den for alle filassociationer og hvad gør man så.
Avatar billede wanix Praktikant
03. januar 2002 - 01:58 #1
Kan du ikke bare køre en diskdefragmentering?
Avatar billede claus.arndt Nybegynder
03. januar 2002 - 02:04 #2
Nej, diskdefragmenteringen renser ikke regdatabasen, den ligger i to filer under Windows.
Avatar billede wanix Praktikant
03. januar 2002 - 02:06 #3
Nåå. Jeg er ikke helt med. Jeg er nok ikke den rette til det der.
Avatar billede lina_g Nybegynder
03. januar 2002 - 02:14 #4
Jeg håber du kan bruge det til noget!

http://www.zdnet.com/downloads/stories/info/0,10615,23283,00.html
Avatar billede claus.arndt Nybegynder
03. januar 2002 - 02:17 #5
>wanix
Tak for svaret ellers og jeg har heller ikke meget forstand på det, men jeg prøver og der er en sidste uvej, hvis man kommer til at ødelægge sin regbase.
Indssæt startdisketten, start DOS i minimal boot og skriv efter A-prompten <C:> og så:
scanreg /restore
Så kan du vælge af en af de tidligere regBackups.
Avatar billede claus.arndt Nybegynder
03. januar 2002 - 02:26 #6
Den RegCleaner fra microsoft har jeg i forvejen, men den renser ikke for for overflødige entries, den korriger kun nogle fejl i systemet
Avatar billede lina_g Nybegynder
03. januar 2002 - 02:28 #7
okay! men er den god til det den skal, skulle måske prøve den!
Avatar billede claus.arndt Nybegynder
03. januar 2002 - 02:33 #8
Lina> Den ligger fest på processlinjen hos mig, og den virker også godt, selv om microsoft har lukket for den,
men den gør ikke systemet hurtigere.
Avatar billede _benne_ Nybegynder
03. januar 2002 - 02:47 #9
Gi i Start --> Kør --> \'msconfig\' og tryk OK
Så kan du sætte hvilke ting der skal startes op ved start af winblows
Avatar billede halifax Nybegynder
03. januar 2002 - 04:24 #10
Se om der er noget fra denne artikel du kan bruge
http://www.wintip.dk/artikler/cleaners.htm

Avatar billede claus.arndt Nybegynder
20. januar 2002 - 18:48 #11
Jeg lukker.