Avatar billede gex Nybegynder
02. januar 2002 - 21:45 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

At gøre et billede Trasparency!

Jeg har en figur til en chat som jeg gerne vil gøre Trasparency! pga. at når de kommer ned i chat rummet ser man den hvide firkant uden om! Så det er derfor det skal være Trasparency!
Håber i forstår. Jeg har brug for en fuld guide til det!

tak

Gex-
Avatar billede - Nybegynder
02. januar 2002 - 21:49 #1
har du paint shop??
Avatar billede simob Nybegynder
02. januar 2002 - 21:50 #2
Du skal helst vælge en baggrund til at starte med som er nær den baggrund figuren vil være på.

Derefter gør du den transperant, men det er svært at lave den total transperant, når du konverterer til gif...

//simob
Avatar billede jonaswibert Nybegynder
02. januar 2002 - 21:50 #3
Prøv at gå ind på http://downloads.cnet.com der kan du sikkert hente et prgram til at gøre et billede transparant. Ellers kan du bare søge direkte fra http://www.google.com
Avatar billede simob Nybegynder
02. januar 2002 - 21:51 #4
Photoshop ville være allerbedst :-)

Der kan du nemlig bare tilføje et andet baggrund-layer og så er den i orden...

//simob
Avatar billede simob Nybegynder
02. januar 2002 - 21:52 #5
//jonaswibert

Efter min mening er det ikke noget svar. Det svar kan du give til alle spørgsmål. Det er ved at irritere mig at nogle på dette forum benytter det svar kontant...

//simob
Avatar billede gimmy Nybegynder
02. januar 2002 - 21:58 #6
Hvis du bruger windows kan du bare bruge paint :)

Image --> Attributes (Ctrl+E) --> Tranparency

Men det kan man jo kun med gif-billeder :)
Avatar billede gimmy Nybegynder
02. januar 2002 - 21:59 #7
Hvis du bruger linux er der jo gode gamle gimp som også har denne mulighed, men jeg gidder ikke til at reboote min maskine for at finde menupunkterne - det kan du vist selv :)
www.gimp.org - hvis du ikke allerede har gimp :)
Avatar billede gex Nybegynder
02. januar 2002 - 22:08 #8
Når ja det er til paint sdhop pro 6.0
Avatar billede gex Nybegynder
02. januar 2002 - 22:21 #9
Jeg kan godt se at jeres guids virker men det virker ikke i chatten.
Er i sikker på om man overhovedt kan lave en figur man har i forvejen Trasparency!
Avatar billede simob Nybegynder
02. januar 2002 - 22:23 #10
Du kan først gøre den transperance når du afslutter og konvertere filen til gif...

//simob
Avatar billede gex Nybegynder
02. januar 2002 - 23:09 #11
Ja mange tak alle sammen! GImmy og Simob må dele poin
Avatar billede gex Nybegynder
02. januar 2002 - 23:10 #12
Ja mange tak alle sammen! GImmy og Simob må dele poin
Får du virker det =)