Avatar billede jones1024 Nybegynder
02. januar 2002 - 17:34 Der er 11 kommentarer

Afinstallation af DirectX 8.1 (ikke beta\'en) Win98

Jeg har prøvet DirectX Buster, men den gør det ikke godt nok.

Problemet er at efter, at jeg installerede DirectX 8.1, så fungerer mine DivX temmelig dårligt (pixeleret, og underlige farver).

MVH Jones
Avatar billede help--me Nybegynder
02. januar 2002 - 17:41 #1
er du sikker på at det er DirectX 8.1 prøv lige at checke alt det andet du har installeret, ændret eller slettet!!!!
Der kan problemet også være!!! §;-)
Avatar billede jones1024 Nybegynder
02. januar 2002 - 18:48 #2
Jeg er 100% sikker på at det skyldes 8.1

Jeg kører nemlig med Norton Ghost, og har et image, hvor der ikke installeret andet end Windows og DirectX 6.0. Når gendanner dette image og opdaterer til 8.1 går det galt med DivX.

Alle mine andre image-filer indeholder desværre 8.1, og jeg orker ikke at starte helt forfra med mit image, hvor kun Windows og DirectX 6.0 er installeret. MVH Jones
Avatar billede snubby Nybegynder
02. januar 2002 - 19:26 #3
hej
mener jeg har set det på www.zdnet.com
freeware
hilsen snubby
Avatar billede the_magician Nybegynder
02. januar 2002 - 20:34 #4
Jeg mener jeg har set en udtalelse fra LilleBlød (Microsoft) om at DirectX 8+ ikke kan afinstalleres... Kan ikke lige huske hvor, men et eller andet sted på http://www.microsoft.com/

Men det skulle ikke undre mig om man kan finde et eller andet lille freeware program der kan gøre det for dig, det er bare med hvad det ellers gør for dig ;-)
Avatar billede jones1024 Nybegynder
02. januar 2002 - 22:16 #5
Som sagt har jeg brugt freeprogrammet DirectX buster, men det hjalp ikke. Jeg kunne ikke finde nogle programmer på zdnet.net (som Snubby foreslog), men jeg fandt DirectX Eradicator 1.08 SR1 - by Firecat 2001 vha. google. Desværre duede det heller ikke, selv om det påstar at kunne afinstallere 8.1.

Grunden til, at jeg udlover hele 100 point er vist ved at være indlysende. MVH Jones
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
05. januar 2002 - 15:33 #6
kan du finde det i regist.databasen? så prøv at neutraliser det der! eller prøv om du kan få lov til at installere 8,0 istedet (den brokker sig godt nok over den er ældre).
Avatar billede jones1024 Nybegynder
06. januar 2002 - 18:19 #7
Regist. data er tom for directx, når jeg har kørt afinstallationsprogrammerne. At installere Directx 8 ovenpå direct 8.1 hjælper heller ikke. MVH Jones
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
06. januar 2002 - 21:51 #8
Lyder mystisk, hvis du er sikker på reg. db er tom, SKAL du kunne installere 8.0. Har du kigget hvor mange steder den ligger som version 8.1?
Lyder som om Reg ikke er tom.
Det skulle ellers ikke være så slemt at opgardere fra 6.0 til 8.0? Det må være fordi du har flere ting liggende i de images du så samtidig skal geninstallere/Genfinde?
Avatar billede jones1024 Nybegynder
06. januar 2002 - 22:33 #9
Jeg kan også godt installere DirectX 8 uden problemer, efter at jeg har fjernet Direct 8.1, men divX filmene virker stadigvæk ikke ordentligt.

Mit første image er taget lige da windowsinstallation var færdig, og der er således intet installeret. Installeres 8.1 går det galt, med 8.0 virker alt. MVH Jones
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
07. januar 2002 - 13:13 #10
Går ud fra du har divX på maskinen, har du prøvet at hente den nyeste, der kom en kort før jul, hvis jeg husker rigtigt 4.01/02
Avatar billede jones1024 Nybegynder
07. januar 2002 - 21:45 #11
Jeg har prøvet med både 4 og 4.12 (den nyeste). MVH Jones