Avatar billede goody-goody Nybegynder
02. januar 2002 - 02:28 Der er 35 kommentarer og
4 løsninger

ny pc

jeg skal meget snart købe ny computer, men jeg tænkte jeg lige måtte have nogle gode råd.

Jeg nogle komponenter i forvejen, som jeg ikke gider og have fra en ny computer (lydkort, brænder). Derfor regner jeg med bare at købe enkelte dele.
jeg bruger mest min computer til at trække store programmer photoshop, 3d max og div. musikprogrammer.

AMD  Athlon XP 1700+, 266 MHz FSB, uden cooler, Socket A      1.995,00

IBM  DeskStar 60GXP 60GB    2MB / 8,5ms / 7200RPM / IDE100 / 3 Years        1.238 kr.

Bundkort (ikke noget vildt), skærm (17\" under 3000) og graffikkort (højst 1500.-) er jeg i tvivl om.

Jeg mangler selvfølgelig floppy, kabinet, tastatur, mus, men det kan jeg håndtere.
Avatar billede vistodk Nybegynder
02. januar 2002 - 02:39 #1
Bundkort:
BIOSTAR Bundkort Socket A, M7MIAR, ATX
AMD761 SA ATX 2xDDR ATA100 AUD 2xUSB. Det sparker RØV og koster 1410 his www.it-butikken.dk
Bruger kun ddrram, men det skal du altså også have i en 1700 mhz maskine, ellers er det det samme som at fylde knallertbenzin på en ferrari

Grafikkort
AGP-V7700 GeForce2 GTS Pure Retail kan fås til 1.115 hos www.shg.dk Det er et RIGTIG godt grafikkort.. at den bruger GTS chipsettet, betyder MONSTER preformance i forhold til eks geforce 2 mx400

Skærm.
Mange af mine  kunder køber køber Hansol skærme
og modellen 710A er rigtig god, og koster kun 1750 kr. hos shg.dk

.: Visto.dk IT-service
.: www.visto.dk
Avatar billede lina_g Nybegynder
02. januar 2002 - 02:40 #2
hvor mange ram kan der være i Bundkortet?!
Avatar billede jakoba Nybegynder
02. januar 2002 - 02:46 #3
visto.dk >> Er du klar over at hvis man prøver at komme ind på din side uden at opgradere til flash5 er det noget nær umuligt.
Avatar billede vistodk Nybegynder
02. januar 2002 - 02:46 #4
2 klodser men op til mac 2 gb pc2100

se mere her:
http://www.biostar.com.tw/products/mainboard/socket_a/m7mia/
Avatar billede lina_g Nybegynder
02. januar 2002 - 02:49 #5
damn! sådan et bundkort skal jeg da have mig!

Og hvor meget koster de der DDR Ram klodser!
Avatar billede sinom Nybegynder
02. januar 2002 - 02:51 #6
http://www.pcfocus.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=600 <-- denne skærm er virkelig lækker, den kan jeg varmt anbefale
Avatar billede vistodk Nybegynder
02. januar 2002 - 02:58 #7
jakoba :-> JA-- men det er en 100% falshside... so du skal have det for at se  det.. og hvorfor har du ikke allerede det plugin?

lina_g :-> Ca 500-600 for 256 mb, men så får du altså også VOLSOMT mere preformance ud af det i forhold til en 133mhz sdramklods.. det kan IKKE betale sig at spare de 3-400 kr.

sinom  :-> det er jo Trinitron.. Han kan ikke se forskel med mindre han skal tegne i cad og så skal han slås med de 2 vandrette striber på skærmen der er på trinitronskærme
Avatar billede dos Nybegynder
02. januar 2002 - 02:59 #8
Du burde gå ind på: www.prc-data.dk - Der køber jeg mit grej! Og vær nu ikke nærig, og sørg for at købe et MEGET godt bundkort...
Avatar billede lina_g Nybegynder
02. januar 2002 - 03:00 #9
og hvor meget bedre er 256 DDR ram i forhold til SDRam
Avatar billede vistodk Nybegynder
02. januar 2002 - 03:01 #10
lina_g

mindst 200% i preformannce ved grafikbehandling (eller spil) målt med IDEA hos min kunde
Avatar billede sinom Nybegynder
02. januar 2002 - 03:02 #11
http://www.pc-netto.dk/default.asp?ProductGuid=90.05210.K08 og køb dette grafikkort

visto.dk, kan man ikke se forskel??? så er man da også blind, desuden er det lækkert at man ikke kan så lamper osv spejle sig i sin skærm
Avatar billede lina_g Nybegynder
02. januar 2002 - 03:03 #12
okay! det er nok en god ide så?!

Men kan det så betale sig kun at købe 256???
Avatar billede vistodk Nybegynder
02. januar 2002 - 03:07 #13
dos  :-> leechsvar... Du skulle anbefale Bundkort (ikke noget vildt), skærm (17\" under 3000) og graffikkort (højst 1500.-)

Lige som du giver dig selv point i dine egne spørgsmål:
http://www.eksperten.dk/spm/146902
http://www.eksperten.dk/spm/149193
http://www.eksperten.dk/spm/147304

flink fyr du er
Avatar billede vistodk Nybegynder
02. januar 2002 - 03:09 #14
jeg har sat Sonys E-400P Trinitrom PF op mod IBM G96 hos et filmstudie jeg supportere.. og de kunne IKKE se forskel i billedkvaliteten..

.: Visto.dk IT-service
.: www.visto.dk
Avatar billede lina_g Nybegynder
02. januar 2002 - 03:12 #15
ja DOS du er en rigtig snyder!!!!!!

Det må man vist ikke!
Avatar billede lina_g Nybegynder
02. januar 2002 - 03:12 #16
ja DOS du er en rigtig snyder!!!!!!

Det må man vist ikke!
Avatar billede sinom Nybegynder
02. januar 2002 - 03:15 #17
ja, dos er en rigtig snydeper lol
Avatar billede vistodk Nybegynder
02. januar 2002 - 03:15 #18
snyder er vist RIGTIG pænt formuleret.. jeg ville sige ; ¤#\"¤#¤%&%&%/%¤\"%\"!!!!!!!!!!
Avatar billede sinom Nybegynder
02. januar 2002 - 03:15 #19
fyfy, dos ;o)
Avatar billede lina_g Nybegynder
02. januar 2002 - 03:16 #20
HA HA HA!!!

jeg fatter ikke at nogle gør sådan noget!
hvad fedt er der ved at snyde folk!
Avatar billede vistodk Nybegynder
02. januar 2002 - 03:19 #21
tror det er pga. personene tydelige manglende hjernekapacitet. Tror slet ikke han fatter det er forkert, det må da være den eneste lovlige undskyldning. Ellers burde han afstraffes som en en lille afgansk bin-laden køter
Avatar billede sinom Nybegynder
02. januar 2002 - 03:19 #22
lol  slap af :o) ta\' det lige lidt mere seriøst. Skriv till admin hvis det er sådan et stort problem. Jeg støtter heller ikke dos, men at flippe totalt ud over det er da kidt for meget *s*
Avatar billede sinom Nybegynder
02. januar 2002 - 03:21 #23
visto.dk --> hold dine fordomme for dig selv
Avatar billede lina_g Nybegynder
02. januar 2002 - 03:21 #24
he he!
Avatar billede lina_g Nybegynder
02. januar 2002 - 03:23 #25
alle Afghanere er ikke med Bin Laden????
Avatar billede sinom Nybegynder
02. januar 2002 - 03:24 #26
er alle danskere med Fogh ???
Avatar billede lina_g Nybegynder
02. januar 2002 - 03:26 #27
Nope!
Avatar billede lina_g Nybegynder
02. januar 2002 - 03:26 #28
jeg er i hvert fald ikke!
Avatar billede vistodk Nybegynder
02. januar 2002 - 03:31 #29
OFFTOPIC... jeg ved det

Fordomme?.. hvilken fordomme.- det må sku da være jeres i snakker om.. Hold op med at være så skide politiske korrekte og lad vær med at se nationatsocialistiske spøglser alle vegne..
\"afgansk bin-laden køter\" = Lille terrorist
Bin-laden har hyret afganske terrorister, derfor hedder det afganske XXX
Så hvis jeg skal forstå jeg gramatisk korrekt (og ikke noget med retskrivning) så er i sure over jeg kalder en terrorist for en køter og jeg vil afstraffe ham... \"tak skævben\" siger jeg bare hvis det er for stærkt for jer. I så fald burde i måske tage nogle solbriller på for nu siger jeg noget andet groft... Jeg vil smække alle julenusser i deres nøgne røv med min pisk
Avatar billede jakoba Nybegynder
02. januar 2002 - 03:39 #30
Men mon ikke du også engang var 14år ligesom dos?
Slap dog lidt af.
Avatar billede sinom Nybegynder
02. januar 2002 - 03:40 #31
jeg mener bare at det er forkert at udstille mennesker som bliver undertrykt af en eller flere diktatore, og nu gider jeg ikke at være med i denne her formålsløse debat
Avatar billede vistodk Nybegynder
02. januar 2002 - 03:43 #32
Jakoba :-> jeg er sku da fuldt afslappet, det var de andre der hidsede sig op over jeg ville straffe ham som en terrorist. Jeg er FULDSTÆNDIG afslappet i mine gamle gigtsvage lemmer, og beder kun de andre trække vejert og læse hvad jeg skiver

Og alle der er over 14 har jo per diffition været \"14 år ligesom dos\"

Godt nytår aligevel :-)
Avatar billede vistodk Nybegynder
02. januar 2002 - 03:44 #33
sinom :-> er fuldstændig enig med dig, og hænger ingen ud
Avatar billede goody-goody Nybegynder
02. januar 2002 - 04:08 #34
tak for svarene visto, men jeg synes ikke rigtig ellers der er nogen overensstemmmelse mellem antallet af ord og brugbare svar til mig. he he - godt at se at I hygger jer her om natten.

ANDRE bud??
Avatar billede vistodk Nybegynder
02. januar 2002 - 04:21 #35
dvs at du overvejede ikke et øjeblik at gi mig point? heller ikke før balladem om dos?

BIOSTAR Bundkort Socket A, M7MIAR, ATX får højeste testkarakter på AMD\'s hjemmeside

AGP-V7700 GeForce2 GTS Pure Retail er et af de mest solgte Highpreformance kort, og prisen er i bund da alle de går iver til Geforce3 (som de færeste spil er udviklet til PT.)

Hansol skærme model 710A er den billigste 17\" preformance model (med 2 års onsite service garanti) Hvis de er gode nok til Grafikere som nogle af mine kunder er, så dækker de vist også dit behov.

hvis du er uneig, så se evt www.Tomshardware.com som vil give nogenlunde samme svar

.: Visto.dk IT-service
.: www.visto.dk
Avatar billede vistodk Nybegynder
02. januar 2002 - 04:27 #36
Vil du hav everdensbedste kort, skal du købe Soyo SY-K7V Dragon Plus, koster 1.695 men er en PAIN at få til at spille maks. ment til asus komemr til dk med deres K/V model hvis du vil have den model
Avatar billede vistodk Nybegynder
02. januar 2002 - 05:34 #37
\" ment til asus komemr til dk\" = vent til Asus kommer til DK
Avatar billede kristian Nybegynder
02. januar 2002 - 16:03 #38
Jeg ville købe Solteks SL-75DRV2 - det var blandt de allerhurtigste i testen på tomshardware.com. Det er overclockerens drøm, og så koster det kun en flad tusse. Læs selv den store test på ovennævnte side. Det giver et godt indtryk af, hvilke KT266a-bundkort, det er værd at satse på.
Avatar billede sinom Nybegynder
07. januar 2002 - 18:47 #39
luk spm !