Avatar billede bottos Nybegynder
01. januar 2002 - 20:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

mcafee e-mail scan

Jeg har virusscan 4.51 fra mcafee, jeg kan ikke enable e-mail scan, selvom jeg i properties har sat den til osv. men jeg kan ikke enable den ude i menuen, download, internet filter fungerer uden problemer, men jeg kan ikke starte den elendige e-mail scan

guesses??
Avatar billede sblar Nybegynder
01. januar 2002 - 20:40 #1
Jeg har selv haft samme problem som havde den simple årsag at jeg ikke havde valgt e-mail scan under installationen. Så vidt jeg husker skal man vælge custom installation, hvorved du får mulighed for selv at bestemme hvilke funktioner der skal installeres.
Avatar billede bottos Nybegynder
01. januar 2002 - 21:39 #2
prøvede at afinstallere og installere igen, hjalp desværre ikke, og det er installeret i pakken.
Avatar billede perhaps Nybegynder
02. januar 2002 - 09:22 #3
Prøv at hente en frisk version ned fra nettet. Du har jo sikkert købt McAfee så må du jo også kunne bruge dit registreringsnummer igen.
Avatar billede stephans Nybegynder
02. januar 2002 - 10:34 #4
Jeg køre med det, med mit bliver kun aktivt når jeg kigger på min post og ellers er den deaktivt??? Prøv at starte dit outlook op, og se om det så virker.
N.B. McAfee\'s icon er jo et skjold og når du har e-mail scan, vil det icon blive til en skjold med et sværd foran!!!
Avatar billede cdc Novice
10. januar 2002 - 23:53 #5
Her er et svar på en mail fra mcafee, som løste prob. for mig, som var det samme:

Du bruger VirusScan 4.5.1, du bør installere SP1.
Hvad er din DAT fil version? Bør være 4.0.4179
Hvad er din Scan engine version? Bør være 4.1.60

Når du modtager mail (outlook?), bliver den skrevet på disken, måske kun i
en temp fil.
Her burde VirusScan SystemScan finde den.
Har du opdateret som nævnt, burde den kunne fange \'næsten\' alt.

Hvilken virus er det som ikke fanges.

Hint:
Benytter du Outlook, lad være med at benytte Preview. Så kan du omgående
slette
mails, som du forventer indeholder virus.

Hvis du absolut vil benytte E-Mail scan: Jeg antager der er gået noget galt
ved
installationen.
Afinstaller ( http://www.mcafee.dk/FAQ/index.php3?item=VIR0027 )
og installer igen.

NAI Gruppen
Eterra

Avatar billede zhriver Nybegynder
02. februar 2002 - 19:31 #6
Note til Stephans......du staver af lort!!
Avatar billede cdc Novice
02. april 2002 - 01:19 #7
hva så der..sker der noget