Avatar billede h-i-m Nybegynder
01. januar 2002 - 16:17 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

gæm som PHP fil

hvordan er det lige jeg gæmmer en PHP fil hvis jeg har skrevet en PHP fil i notblok og gæmmer den som fx. b.php så bliver den gæmt som tekst fil men hvis man downloader et PHP scrip et eller andet sted så er de som realt ikke gæmt som tekst filer men en PHP fil hvor dan får jeg dem gæmt son??
Avatar billede htx98i17 Professor
01. januar 2002 - 16:19 #1
i notepad kan du vælge \"save as type\" der skal du vælge all files. Så kan du gemme som b.php
Avatar billede h-i-m Nybegynder
01. januar 2002 - 16:21 #2
jeg kan ikke finde den
Avatar billede sukos Juniormester
01. januar 2002 - 16:23 #3
Jeg bruger selv Notepad+

http://www.mypeecee.org/rogsoft/

Der har du lidt mere brugervenlighed end i den alm. notepad.
Bl.a. muligheden for at tilføje dine egne extensions, som php f.ex., åbne flere docs på samme tid m.m.

Og den er gratis!
Avatar billede htx98i17 Professor
01. januar 2002 - 16:24 #4
i min notepad vælger jeg Save as
i boksen der kommer frem kan man så vælge \"save as type:\" og der kan man vælge enten TXT eller *.* All files og du skal vælge den sidstnævnte. Det er den der bestemmer filens ext. Når du vælger *.* all files kan du skrive b.php og så bliver den gemt som en php-fil...
Avatar billede htx98i17 Professor
01. januar 2002 - 16:25 #5
og jeg bruger Ultraedit www.ultraedit.com
Avatar billede sukos Juniormester
01. januar 2002 - 16:26 #6
Du kan også starte med først at gemme som b.txt, og derefter omdøbe den til b.php, dobbeltklikke på filen og vælge notepad som det program der skal åbne php-filer.

så er problemerne også løst.
Avatar billede sukos Juniormester
01. januar 2002 - 16:27 #7
htx98i97 --> Nogle gange gemmer den som b.php.txt

det med All files virker ikke altid.
Avatar billede htx98i17 Professor
01. januar 2002 - 16:28 #8
jeg svarer bare på hans spørgmål :)