Avatar billede h-i-m Nybegynder
01. januar 2002 - 13:58 Der er 18 kommentarer

lær PHP

jeg vil mega gerne lære PHP er der nogle her på eksperten der kender nogle gode danske tuts

skulle der mon være en af jer PHP eksperter der kunne tænke sig at hjælpe mig i gennem på ICQ??

min ICQ 122210525
Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2002 - 14:00 #1
www.webcafe.dk
www.phpuniverset.dk
www.asp.dk
mon ikke du kan finde lidt der
Avatar billede dmcn Praktikant
01. januar 2002 - 14:02 #2
Først og fremmest: Kan du HTML? Ellers skal du starte med det, i stedet for PHP. :)

Dernæst: www.webcafe.dk er et godt sted at starte.
IDG har udgivet et hæfte, skrevet af Thomas G. Christensen, som hedder Start på PHP - det er også en god start for begyndere.
Derudover, så kan du finde meget brugbart på følgende sites:
www.razor.dk
www.delfs.dk
www.rasmusstyrk.dk
www.o-piz.dk
www.phpwizard.dk
www.php.net
Specielt sidste site er godt - der finder du manualen med oversigt over alle funktioner i PHP.

Omkring det at lære dig PHP via ICQ - det er næsten umuligt. Du er velkommen til at skrive på 27432201, men det er meget nemmere at hjælpe, hvis du har konkrete problemer.

Og sidst men ikke mindst: 60 point er max for et svært spørgsmål - tag de 140 igen selv. :)
Avatar billede myplacedk Nybegynder
01. januar 2002 - 14:02 #3
Der er tonsvis af tutorials, du kan ikke bilde míg ind, at du ikke kan finde nogen.

Spørgsmålet er mere hvad din baggrund er, altså hvad du kan i forvejen.
Hvad er dit kendskab til html? http? C? Programmering generelt?

Hvad man allerede er programmer, og kender http ud og ind, så er de fleste tutorials \"røv og nøgler\". På den anden side, hvis man allerede er programmør, så behøver man ofte slet ikke tutorials, men kan bare læse manualen...
Avatar billede myplacedk Nybegynder
01. januar 2002 - 14:03 #4
Det her spørgsmål er vist nærmere 5 points værd... :)
Avatar billede myplacedk Nybegynder
01. januar 2002 - 14:04 #5
Ang. ICQ: Det tror jeg du får svært ved at få nogen til. Med mindre du kan gøre noget til gengæld. Måske er du god til noget andet, som du til gengæld kan lære fra dig?
Avatar billede h-i-m Nybegynder
01. januar 2002 - 14:06 #6
jeg kan HTML og ja jeg kan godt selv finde dem men jeg ville bare høre jer hvilke der var gode at starte med
Avatar billede h-i-m Nybegynder
01. januar 2002 - 14:12 #7
jeg må sige der er ikke rigit noget jeg er god til med en com

og ja jeg mende også hvis jeg får et problem
Avatar billede mckim Nybegynder
01. januar 2002 - 14:14 #8
Du kan også købe \"Beginning PHP4\" fra Wrox. Den er god at bruge efter \"Start på PHP\" fra IDG.

Desuden kan jeg kun anbefale webcafe.dk og php.dk - der kan du også lære mysql osv.

Du skal altid være velkommen til at skrive til kim@itarkiv.dk - hvis du har problemer :-)

Håber du kunne bruge det til noget.
Avatar billede myplacedk Nybegynder
01. januar 2002 - 14:15 #9
com... puter?
Det kan nu også være så meget andet. :)
Måske ved du en masse om mad? Måske er du dygtig til gør-det-selv? Måske kan du skaffe noget billigt? (Computerudstyr, møbler, elektronik/hifi, byggematerialer, whatever...)

\"noget\" i \"noget for noget\" er et ret vidt begreb... ;-)
Avatar billede fangel Nybegynder
01. januar 2002 - 14:17 #10
OK, jeg har lidt word 97 dokumenter jeg har kopieret fra webcafe og andre steder, dem kan jeg da godt maile til dig.

af ting man burde anskaffe sig, så er det førnænvte hæfte \"start på PHP\" fra IDG (69kr) ret godt, jeg har det selv, og man kommer forbi mange emner.

Dea_PG
Avatar billede h-i-m Nybegynder
01. januar 2002 - 15:36 #11
dea pg hvis du vil være så venlig at sende den til H-I-M@sol.dk så vil jeg blive glad du skal nog få 50 point for det
Avatar billede vladimirr Nybegynder
01. januar 2002 - 15:37 #12
dea_pg : Så er det at vi kommer ind på det med copyright...
Avatar billede fangel Nybegynder
01. januar 2002 - 17:37 #13
det er jo ganske harmløst, det er jo bare worddokumenter som jeg selv bruger, da jeg også selv er ved at lære det

Dea_PG
Avatar billede gimmy Nybegynder
01. januar 2002 - 18:24 #14
Point
15 : Let
30 : Medium
60 : Svær

:-/

Læs tutoriallen på www.webcafe.dk - så er du flyvende :)

Se evt. tidligere spørgsmål :)
- http://www.eksperten.dk/spm/152824
Avatar billede wwc Nybegynder
01. januar 2002 - 19:15 #15
webcafe.dk er god.
Avatar billede nielsgron Nybegynder
10. januar 2002 - 15:59 #16
Jeg er klar på ICQ: 146004967
Avatar billede dmcn Praktikant
20. februar 2002 - 09:54 #17
Skal vi lukke og slukke?
Avatar billede nielsgron Nybegynder
10. marts 2002 - 14:52 #18
Øhh, var det ikke en ide, at acceptere et svar?