Avatar billede changer1 Nybegynder
30. december 2001 - 18:05 Der er 6 kommentarer

Windows XP nægter at kører mine spil

Eksempelvis \"Wolfenstein return to the castle\", \"Need 4 Speed 5\" osv. kører ringe på min pc eller virker overhovedet ikke!!! :O( Jeg sidder med en 900 mhz med 512 mb ram, Windows XP home edition - så det burde virker!!! Alle andre ældre spil virker. Ved kørsel af førnævnte spil kommer der konflikt med \"OpenGL\" - Mit spørgsmål er om der er nogle som ved hvor man kan hente en update - jeg har forsøgt at finde en update inde på www.microsoft.com. Jeg har også kørt windows update men uden resultat - hjælp
Avatar billede dr.m Nybegynder
30. december 2001 - 18:07 #1
Avatar billede resten Nybegynder
30. december 2001 - 18:08 #2
Du kan evt prøve at sætte dit spil til en anden komplitet.

Indstille kompatibiliteten manuelt for programmer
Som et alternativ til at køre guiden Programkompatibilitet (Program Compatibility) kan du indstille kompatibiliteten for programmer manuelt.

Sådan gør du:
1. Højreklik på programikonet på dit skrivebord eller på programmets genvej på menuen Start, og klik derefter på Egenskaber (Properties) .
2. Klik på fanen Kompatibilitet (Compatibility) , og foretag ændringerne for dit program.

Fanen Kompatibilitet (Compatibility) er kun tilgængelig for programmer, der er installeret på din harddisk.
Avatar billede annikadk Nybegynder
30. december 2001 - 18:43 #3
når den melder ud med \"OpenGL\" kan du lige så godt starte med at finde drivere til dit grafikkort, som er med OpenGL\"driverne\" - før får du vist ikke spillet dem..

Avatar billede zabber Nybegynder
30. december 2001 - 21:59 #4
Grafikortet er det et geforse ??? eller tnt
så her http://www.hardwareonline.dk/downloads.asp?kategori=Nvidia%20Drivere&id=161
Avatar billede xtom2 Nybegynder
31. december 2001 - 12:31 #5
Hej Changer1,

prøv at tjekke http://www.eksperten.dk/spm/152050 - jeg har selv haft problemer med XP. \"RTCW\" har dog ikke givet vanskeligheder efter min modificering.

Mvh
Xtom` =)
Avatar billede stairway_to_heaven Nybegynder
09. august 2002 - 23:39 #6
Win XP er ikke bygget som en spil maskine , men det er off course mulig at spille på den det er nok din OpenGL der er problemos!