Avatar billede edberg Nybegynder
29. december 2001 - 23:16 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

[Vigtig!!] Roaming profiles på win 2000 server (via XP PRO workstations)

Hej alle sammen

Jeg har et rigtigt stort problem, jeg har sat en windows 2000 server op og skal køre XP clienter på den.
Jeg har kopieret profiler fra XP til serveren, da jeg ønsker at bruge roaming profiles.
Eks.
Bruger: rasmus
server: oudal

Så sætter jeg på oudal:
profile path: \\\\server\\share\\rasmus

i profile tab i user properties.

Men når jeg så prøver at logge på som rasmus på en XP workstation, så siger den at der ikke kan findes nogen profil på serveren.

Hvad kan der være galt ? Jeg uddyber gerne spørgsmålet...
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. december 2001 - 23:18 #1
du har selvfølgekig tjekket at brugeren eksisterer og at han har rettighed tio at logge på serveren? I know - dumt såpørgsmål, men vil lige være sikker :)
Avatar billede edberg Nybegynder
29. december 2001 - 23:21 #2
ja brugeren er oprettet på serveren, og det er egentligt også det eneste sted han skal være det...
Men ellers tak, det kunne have været en rigtig bommert...
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. december 2001 - 23:23 #3
Nemlig - har prøvet det ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. december 2001 - 23:24 #4
Men har desværre ikke et løsningsforslag, men det er der sikkert en anden der har :)
Avatar billede edberg Nybegynder
29. december 2001 - 23:25 #5
Det skal siges at det lykkes de første 2 gange at logge på, som en brugeren, men herefter er der problemer...
Avatar billede edberg Nybegynder
29. december 2001 - 23:27 #6
kan det hænge sammen med de filer, som brugerens profil afhænger af,om altså ntuser.dat.... Aner ikke selv noget om hvorledes det hænger sammen...
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. december 2001 - 23:29 #7
Nej, det hænger ikke sammen med en fil på den pc hvorfra man prøver at logge på. Så meget ved jag da.
Avatar billede edberg Nybegynder
29. december 2001 - 23:32 #8
Jeg tænkte på den jeg havde flyttet fra workstationen til serveren, den kunne være den skulle have en anden endelse, ligesom

.man : mandatory profile
.usr : mener jeg er roaming profile

Jeg har dog ikke ændret noget på filerne fra ovenstående spørgsmål
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. december 2001 - 00:19 #9
dumt spm. fra mig, kan det være at de brugere\'s tid er udløbet?
Avatar billede edberg Nybegynder
30. december 2001 - 00:23 #10
nej, acounts er sat til aldrig at udløbe
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. december 2001 - 00:27 #11
Ok
Avatar billede karstenh Nybegynder
30. december 2001 - 13:30 #12
I det miljø jeg styrer er det sat sådan her op:

Under profilepath står der \\\\server\\share\\%USERNAME%
(%USERNAME% udvides automatisk af serveren, men det er rart hvis man bruger skabeloner som vi gør)

Vi kopierer _ikke_ brugerens profil op manuelt. Når en bruger logger på, og hans maskine kan se at den skal bruge en share til at gemme profilen på uploader den automatisk profilen når han logger af, og downloader den selvfølgelig igen, når han logger på.

Du skal sætte fuld adgang på sharen, og noget i stil med dette på mappen der er delt:

server\\Administrators: Full control
System: Full Control
Users: Change
Owner: Full control

Så fixer den selv rettighederne på profilen så det kun er brugeren, og dig, der har adgang til den.
Avatar billede edberg Nybegynder
30. december 2001 - 13:36 #13
laver du en mappe til personens profil eller opretter jeres server selv mappen og profilen
Avatar billede edberg Nybegynder
30. december 2001 - 13:37 #14
I det hele taget hvorledes skal profilen laves for at det virker
Avatar billede edberg Nybegynder
30. december 2001 - 13:45 #15
Den fejlmeddelse der kommer lige meget hvilken client jeg bruger er  følg.

The network path was not found
Avatar billede karstenh Nybegynder
30. december 2001 - 14:03 #16
| laver du en mappe til personens profil eller opretter jeres server selv mappen og profilen

Jeg har lavet en share på serveren. Profilmappen laver klienten selv.

| I det hele taget hvorledes skal profilen laves for at det virker

Stien indtastes i profilepath. Resten sker automagisk.

Jeg går ud fra at du har et domæne eller active directory, og du har oprettet en deling der hedder profiles eller lignende på den, og du så skriver

\\\\oudal\\profiles\\%USERNAME%

i profilepath?
Har du checket rettighederne som tidligere beskrevet?
Avatar billede edberg Nybegynder
30. december 2001 - 14:18 #17
Jeg har lavet en mappe på c:\\ drevet på serveren, der hedder share og den har jeg delt til \"everyone\".

Jeg bruger så aktive directory, hvor jeg har oprettet et share, der hedder share under den container, der indeholder den profil jeg bruger

således ser mit aktive direktory ud:
    oudal.dk
        container
          rasmus
          share
          workstation

Avatar billede karstenh Nybegynder
30. december 2001 - 14:33 #18
Ok.
Du skal _ikke_ lave en share til profilen på den måde.
Dels virker det nok ikke, som du kan se, dels gør du det til et administrativt helvede for dig selv.

Lav én share du f.eks. kalder profiles, og som du kun bruger til profiler.

Og henvis så profilepath til \\\\oudal\\profiles\\%USERNAME%

Langt færre smerter :) Husk forresten at kontrollere NTFS-rettighederne på serveren. Har brugeren fuld kontrol til sin egen profil-mappe, eller er de der problemerne opstår? (Hvis du ikke bruger NTFS bliverbrugerne nok kede af at alle kan læse og redigere i deres profiler)
Avatar billede edberg Nybegynder
30. december 2001 - 14:40 #19
Hvorledes kontrolerer du ntfs rettigheder ??

Og hvis mit domæne nu er oudal.dk og jeg under det domæne har min server (den ser ud til bare at hedde \"server\")Skal min profile path hedde:

\\\\server\\share\\%username%

eller

\\\\oudal\\share\\%username%

Avatar billede karstenh Nybegynder
30. december 2001 - 14:45 #20
Du kan se hvad serveren hedder i andet faneblad i kontrolpanelet system.

Men hvis den hedder server, og har en share der hedder share, så er \\\\server\\share\\%USERNAME% korrekt. Jeg troede blot det drejede sig om et eksempel.
Rettighderne kontrollerer du ved at højreklikke på c:\\share og kigge under fanebladet sikkerhed.
Avatar billede edberg Nybegynder
30. december 2001 - 14:49 #21
Kan det passe den hedder

server.oudal.dk

(det er full computer name)
Avatar billede edberg Nybegynder
30. december 2001 - 14:50 #22
Og skal der overhovedet oprettes noget i Aktive Directory
Avatar billede karstenh Nybegynder
30. december 2001 - 14:54 #23
| Kan det passe den hedder server.oudal.dk

Ja. Men da de andre også er på oudal.dk er server nok.

| Og skal der overhovedet oprettes noget i Aktive Directory

Der skal være en share på server som folk har adgang til.
Avatar billede edberg Nybegynder
30. december 2001 - 14:55 #24
Problemet er at der ikke bliver oprettet nogen bruger mappe og derfor kan brugeren ikke finde sin profil, da den ikke findes
Avatar billede edberg Nybegynder
30. december 2001 - 14:59 #25
Hvorledes oprettes den.... hvorledes skal brugeren gøre og hvad kan jeg gøre
Avatar billede karstenh Nybegynder
30. december 2001 - 15:09 #26
Har du kontrolleret filrettighederne jvf. ovenstående?
Avatar billede edberg Nybegynder
30. december 2001 - 15:14 #27
ja lige nu er den sat til adgang \"everyone\" så skulle jeg mene at det ikke skulle være svært at komme til
Avatar billede karstenh Nybegynder
30. december 2001 - 15:15 #28
Både på mappen og på sharen?
Har du droppet ideen om undershares? (Anbefales)
Avatar billede edberg Nybegynder
30. december 2001 - 21:32 #29
jeps
Avatar billede karstenh Nybegynder
31. december 2001 - 11:22 #30
Hvad hvis du logger på en arbejdsstation som domæneadministrator, hvor du har sat roaming profiles op?
Virker det?
Avatar billede edberg Nybegynder
31. december 2001 - 14:54 #31
Nej, nu gider den pludselig ikke godkende min computer account...

Når jeg prøver at logge på kommer følg. fejlbesked:
The specified server cannot perform the requested operation.

Og hvis jeg kigger i min Event viewer, står der følg. warning og error:

warning fra SceCli:

Security policies are propagated with warning. 0x534 : No mapping between account names and security IDs was done.
Please look for more details in TroubleShooting section in Security Help.

Error fra userenv:

The Group Policy client-side extension Security was passed flags (17) and returned a failure status code of (1332).
Avatar billede edberg Nybegynder
31. december 2001 - 14:55 #32
Forresten karsten så skal du nok få 50 point mere hvis du kan hjælpe !!!
Avatar billede edberg Nybegynder
06. januar 2002 - 03:47 #33
Tak for hjælpen og undskyld der gik så lang tid inden du fik dine point... jeg var på ferie