Avatar billede sukos Juniormester
29. december 2001 - 19:27 Der er 29 kommentarer og
3 løsninger

Lokumsrulle nytårsbomber

Er der nogen her som har lavet så\'n nogen?

Så en gang en som blev fyret af, og det ga\' et dejligt stort boom med en masse små papirstykker i luften!

Hvilken \"prop\" skal man bruge der?
Avatar billede hojben Novice
29. december 2001 - 19:29 #1
rørbomber er da sjovere ;) og ret lette at lave
Avatar billede killerbrain Nybegynder
29. december 2001 - 19:29 #2
lol hvad er det for en bombe? gider du ikke sende opskriften til mig? email: 1593mront@daks.dk
Avatar billede skolestofdk Nybegynder
29. december 2001 - 19:30 #3
Hvis det ikke er for besværligt, så send også opskriften til: Info@skolestof.dk
Avatar billede sukos Juniormester
29. december 2001 - 19:31 #4
RØRBOMBER????

FJOLS! FJOLS! FJOLS! FJOLS! FJOLS! FJOLS! FJOLS! FJOLS!
Avatar billede hojben Novice
29. december 2001 - 19:31 #5
En måde du kan finde ud af det på er jo at skrælle en alm. bordbombe og se hvad den er lavet af..
Avatar billede sukos Juniormester
29. december 2001 - 19:32 #6
Opskriften har i fået!...............
Det er proppen som lukker i hver sin ende jeg spørger efter!
Avatar billede hojben Novice
29. december 2001 - 19:32 #7
sikke knotten du dog kan blive ;)
Avatar billede dcoder Nybegynder
29. december 2001 - 19:34 #8
Hvad som helst... Alt efter hvad du har ved hånden, og hvor lang tid du har til at lave det ;) Kan bruge alt fra sytråd til beton... Vil dog foreslå ler eller noget :)

Men husk at en lokumsrulle ikke er særlig hård, og derfor er det nok en ide at pakke den ind i noget andet... Når du laver sådan noget er det vigtigt at den er lige \"hård\" over det hele, derfor går det ikke at bruge et paprør med metal ender vel :) Eller omvendt *g* Det hele skal hænge sammen...

Men husk at jeg ikke har sagt noget *gg*
Avatar billede skolestofdk Nybegynder
29. december 2001 - 19:37 #9
Et lille spg: Sorry jeg blander mig i dit spg sukos.
Hvilket slags krudt bruger man...
Avatar billede sukos Juniormester
29. december 2001 - 19:39 #10
Jeg er heldigvis ikke sur! :o)

Tror også jeg selv har en løsning, men tænkte om der var nogen her som kendte til det.

Og jeg sender IKKE en \"lokumsrullebommbe-formular\" til nogen!
Avatar billede dcoder Nybegynder
29. december 2001 - 19:39 #11
Krudtet fra heksehyl er udemærket, men hvis du laver det selv ved du hvad du får :)
Avatar billede hojben Novice
29. december 2001 - 19:39 #12
ca 200 heksehyl kan vist gøre tricket ;)
Avatar billede sukos Juniormester
29. december 2001 - 19:39 #13
No comments, skolestof.dk
Avatar billede sukos Juniormester
29. december 2001 - 19:42 #14
dcoder og hojben --> Hvis i svarer lukker vi her.
Avatar billede hells_bells Nybegynder
29. december 2001 - 19:42 #15
Æhhh er i blevet gale allesammen ???Hjemmelavet fyrværkeri ??? Dum dummere dummest.........
Avatar billede dcoder Nybegynder
29. december 2001 - 19:42 #16
værsgo :)
Avatar billede hojben Novice
29. december 2001 - 19:43 #17
ditto ;)
Avatar billede waldowolf Nybegynder
29. december 2001 - 19:43 #18
Erhm...
er det ikke bare en lille smulle dumt at begynde at mixe sine egene bomber?

http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/fyrvaerkerioejenskader.htm !!!
Avatar billede sukos Juniormester
29. december 2001 - 19:44 #19
Helvedes klokker --> Det er jo blot papir!
Avatar billede sukos Juniormester
29. december 2001 - 19:44 #20
Ubrugt!!!!!
Avatar billede dcoder Nybegynder
29. december 2001 - 19:45 #21
Hallo altså, jeg har lavet rørbomber med en smøg i kæften, har endnu ikke sprængt mig selv i luften, så ind til videre har jeg det fint med det *g* Hvis folk vil sprænge sig selv i stykker så er det vel deres eget prob.
Avatar billede hells_bells Nybegynder
29. december 2001 - 19:47 #22
Jeg har været i Artelleriet i en årrække, og mødt fjolser som jer..

Man skal på ingen måde rode med krudt, hvis man ikke er yderst trænet i det..
Avatar billede waldowolf Nybegynder
29. december 2001 - 19:48 #23
dcoder >> \"ENDNU\", nej vel.

\"Hvis folk vil sprænge sig selv i stykker så er det vel deres eget prob.\"
- Også her! Men det går jo lige så meget ud over uskyldige for helvede. Desuden koster det skattekroner nej man skal lappe ovrerne sammen! ( ;) )
Avatar billede waldowolf Nybegynder
29. december 2001 - 19:49 #24
når man skal lappe ofrerne samme skulle der stå.
Avatar billede hells_bells Nybegynder
29. december 2001 - 19:50 #25
Hvis i ikke passer på, så ender det som i \"i kina spiser de hunde\"
Avatar billede waldowolf Nybegynder
29. december 2001 - 19:58 #26
Anmeldt...

admin@enter-s.dk
Avatar billede hojben Novice
29. december 2001 - 20:01 #27
øhhh ?? for hva og hvem ??
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2001 - 20:04 #28
*klapper energisk af waldowolf* hjemmelavet fyrværkeri er jo ulovligt. Og derjmed er det her et brud på ekspertens regler - og desuden er det sindssygt
Avatar billede waldowolf Nybegynder
29. december 2001 - 20:07 #29
Det er jo heller ikke en direkte anmeldelse.
Men min logik siger mig at det er ulovligt at udveksle fyrværkeri bomber:

Kommentar fra sukos
29/12 2001 19:32:09    Opskriften har i fået!...............
Det er proppen som lukker i hver sin ende jeg spørger efter!

Men så er der jo også ytringsfriheden. Så jeg ved ikke om det kan kaldes en anmeldelse, men mere et etisk spørgsmål?

Arh hvad ved jeg - hvis der intet er gjort forkert i det her spm. sker der ikke mere, og jeg ligger da også gerne en undskyldning.
Avatar billede waldowolf Nybegynder
29. december 2001 - 20:08 #30
+ opskrifter
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
30. december 2001 - 12:11 #31
hm... hvorfor koeber i det ikke bare...

naa... nej man maa jo ikke koebe saaban noget i dk
(jeg sidder selv i tyskland)
:=)

/dex2k

ps. damn et skod staveplade de har her
Avatar billede pingo-carden Nybegynder
09. november 2005 - 16:26 #32
sidste år puttede jeg et mini-kanonslag jeg fik af en ven, i en lokums-rulle, flot papir over alt, men blev opdaget så skulle selv rydde op, papiret endte i buske og træer ha ha..

PS. ved det er en gammel tråd