Avatar billede -mask- Nybegynder
29. december 2001 - 15:12 Der er 15 kommentarer og
8 løsninger

Hjælp!

Hej jeg vil gerne have at vide hvor/hvilke sider der kan lærer mig at lave logoer, banner og meget andet!
Jeg kender ikke nogen selv!
Avatar billede -mask- Nybegynder
29. december 2001 - 15:17 #1
Men det skal være til Photoshop, Paint shop pro7 og flash5 På forhånd TAK
Avatar billede zhark Nybegynder
29. december 2001 - 15:17 #2
Avatar billede cpufan Juniormester
29. december 2001 - 15:17 #3
http://www.phong.com/tutorials/  ... photoshop

se i dine hjælp-filer til programmerne evt. tutorials
Avatar billede zhark Nybegynder
29. december 2001 - 15:20 #4
Nå du har PS! Der er et hav af toturials, men hvor langt er du? Ofte skal man jo have en del viden for at kunne bruge dem?
Avatar billede -mask- Nybegynder
29. december 2001 - 15:22 #5
Jeg er helt nybegynder til det, og ved intet!
Avatar billede zhark Nybegynder
29. december 2001 - 15:27 #6
http://www.softworld.dk/support/tips/illustrator/tips-illu-1.html
Jeg vil råde dig til at starte med heftet til kr.69,00 det er absolut pengene værd, man får en god/grundlæggende gennemgang af værktøjerne og kan faktisk ret hurtigt lave - eller/og følge med i de fleste toturials.
Jeg har et til 5.5 ligende, det er 97% det samme som 6,0 Jeg vil godt sende det til dig, bare send en mail - se mini site!
Avatar billede lingoman Nybegynder
29. december 2001 - 15:29 #7
her er der en masse(!) banner eksempler (*.fla) du kan downloade til Flash 5
http://www.flashkit.com/movies/Animations/Banners/index.shtml
Avatar billede zhark Nybegynder
29. december 2001 - 15:30 #8
PS.: det er gratis! Jeg købte et til 6.0 senere, faktisk helt spildt for som sagt er de ens.
Avatar billede osaka_san Nybegynder
29. december 2001 - 15:30 #9
www.teamphotoshop.com
www.designsbymark.com

/Mvh
Oscar Eg Gensmann

Ps. En anden gang burde du nok poste dit spørgsmål i en lidt mere relevant kategori.
Avatar billede -mask- Nybegynder
29. december 2001 - 15:30 #10
Zhark> Jeg har kun MSN(hotmail) har du det, så kunne vi snakke sammen!
Avatar billede cpufan Juniormester
29. december 2001 - 15:31 #11
Der er ikke nogen der kan lære dig at lave logoer.
Enten har man det - eller også har man det ikke.
Forstået på den måde at, det er inspiration fra andre kilder der får en til at tænke i NYE baner og sige, nåå ja man kan jo lave DET på den måde.
Ser du en banan - fascineres du måske af faconen, og bruger denne til at skabe en effekt i et bogstav eller i en streg , som så danner bund eller ramme for dit logo.

Du kan lære at beherske et program som f.eks. photoshop til at give udtryk for din \"billeder\", men har du ikke billederne i forvejen - inde i dit hovede, ender det som regel med at blive en skrift udsat for et par filtre, hvilket kan være meget flot, men sjældent udtrykker hvad firmaet egentligt står for.

Blot et lille opstød.... ikke en kritik
Avatar billede zhark Nybegynder
29. december 2001 - 15:34 #13
Nej det har jeg ikke, men: pouls@gvdnet.dk, jeg gider ikke at have det liggende, vil du have det er det dit, bare skriv din adr. til mig.
Tror ikke du bliver skuffet!
Avatar billede -mask- Nybegynder
29. december 2001 - 15:34 #14
Lingoman> har du msn? Kunne tænke noget flash hjælp! Har set du er god til det!
Avatar billede flash-man Nybegynder
29. december 2001 - 15:36 #15
Avatar billede -mask- Nybegynder
29. december 2001 - 15:36 #16
Zhark> e-mail adr. ????
Avatar billede lingoman Nybegynder
29. december 2001 - 15:36 #17
cpufan>> \"...men har du ikke billederne i forvejen - inde i
                        dit hovede, ender det som regel med at blive en skrift udsat for et par filtre...\"
Nej, som du kan ramme mig på et personligt ømt punkt fordi det er sandheden, desværre :(
Avatar billede flash-man Nybegynder
29. december 2001 - 15:42 #18
og lidt flere endnu....

http://www.flashkit.com/links/Flash_Resources/Tutorials/

og en god ting er osse at have en masse gode skrifttyper...

http://www.pizzadude.dk/fonts.html (har osse et flot design)
http://www.fontfreak.com/index2.htm (klik på \"PC Fonts\" oppe i venstre hjörne, alias menuen)
Avatar billede flash-man Nybegynder
29. december 2001 - 15:43 #19
Så det må väre godt nok... nu burde du kunne et eller andet flot...

</FlashMan!>
Avatar billede -mask- Nybegynder
29. december 2001 - 15:44 #20
Flash-man> har du msn?
Avatar billede lingoman Nybegynder
29. december 2001 - 15:49 #21
-mask- >> jeg er ganske sikker på at de fleste på eksperten har msn / icq osv. Dog er det mere i ekspertens ånd hvis vi klarer evt. spørgsmål hjælp her på et åbent forum så andre også kan få glæde af vores indlæg. Derfor vil jeg opfordre dig til at prøve at skaffe den nødvendige hjælp her og benytte andre midler til det der absolut er privat.
mvh geo
Avatar billede -mask- Nybegynder
29. december 2001 - 15:52 #22
Lingoman>> kunne du ikke hjælpe mig med noget flash?
F.eks. Logo måske banner eller menu(design) Hvis du vil, vil jeg gerne afsætte flere point!!
Avatar billede lingoman Nybegynder
29. december 2001 - 16:05 #23
Et design er udenfor mit kompetance område.. men jeg kan godt hjælpe dig med Flash programmet eller programmering. Hvis vi laver en Flash menu med tilfældig grafik kan du altid senere erstatte grafikken med noget flot som en designer har lavet.
Dog må du oprette dit spørgsmål i Flash kategorien http://www.eksperten.dk/kategori/20
mvh geo