Avatar billede hhc00z Nybegynder
29. december 2001 - 13:56 Der er 6 kommentarer

Fra NTFS til FAT32 eller FAT

Hvis jeg vil lave min harddisk om til fat32 eller fat fra ntfs i XP, hvordan gør jeg så?

Hvad så hvis jeg vil formatere og installere win2000? Kan det bare lade sig gøre uden videre? Skal jeg bare formatere og i sætte win2000 cd\'en og tænde for computeren? Hvorefter det skulle køre af sig selv...?

Håber ikke det lyder for indviklet ; )
Avatar billede thomasdideriksen Nybegynder
29. december 2001 - 13:58 #1
Du kan -så vidt jeg ved- ikke ændre fra fat32 til ntfs uden at formattere...

Avatar billede resten Nybegynder
29. december 2001 - 14:00 #2
Det nemmeste du kan gøre er at hvis du skal have xp ind på din HD så du booter op ¨på din cdrom med xp og formater det drev som xp skal ind på og smatidg converter fra fat 32 til ntfs med det samme.
og det er faktisk meget at guide sig igennem da det hele står/kommer når du kommer din xp cdrom i.
Avatar billede resten Nybegynder
29. december 2001 - 14:01 #3
Hvis du skal converter men du har xp kørende gør du sådan her.

start -> kør
convert c: /fs:ntfs
Så konvertere den C drevet: til NTFS
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. december 2001 - 14:03 #4
du kan godt installere Win2k på ntfs, men det kan skabe proble,er med den gamle installation.

Men hvorfor bruge en lommekniv når man har en schweitherkniv?Har du problemer med WinXP siden du går tilbage til Win2k.
Avatar billede Peter Praktikant
29. december 2001 - 14:13 #5
er en schweitzerkniv ikke en lommekniv?
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. december 2001 - 14:27 #6
jo, men bedre end en almindelig lommekniv