Avatar billede doz Nybegynder
29. december 2001 - 01:02 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Netværk m. Win2000 Pro og Win98 + internetdeling....

Hej,

jeg har en computer med Win2000 Pro og et USB ADSL-modem og så har jeg en computer med Win98SE.

Jeg har nærmest prøvet alt. Men hvordan får jeg de 2 computere til at kommunikere/(se) med hinanden?- og hvordan deler jeg internetforbindelsen?

På forhånd tak.

Vh
Doz
Avatar billede doz Nybegynder
29. december 2001 - 01:03 #1
Det skal lige siges at jeg i øjeblikket bruger et cross over cable.

/Doz
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
29. december 2001 - 01:08 #2
Avatar billede flyfish.dk Nybegynder
29. december 2001 - 01:20 #3
ok du skal ind og rode lidt med gateway\'s
og benytte feauture i win2000 som hedder  enable internnet connection sharing på det netkort som du har i din pc.  det skulle klare sagen
Avatar billede flyfish.dk Nybegynder
29. december 2001 - 01:29 #4
imorgen vil jeg lige prøve en lille setup herhjemme hos mig for at teste, hvad du skal gøre
Avatar billede doz Nybegynder
29. december 2001 - 01:47 #5
flyfish.dk>> kanon, tak. :-)
Jeg har kigget på http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/ics2kxp/index.htm , men problemet er jo at den ene computer kører med Win2000 Pro og den anden Win98SE.

/Doz
Avatar billede riversen Nybegynder
29. december 2001 - 09:17 #6
for at få dem til at kommunikere, skal du under tcp/ip protokollen sætte følgende ip
w2k: 192.168.0.1
w98: 192.168.0.2

begge har subnet mask 255.255.255.0

du kan tjekke forbindelsen ved i start --> kør at skrive ping 192.168.0.2 på w2k pc\'en og omvendt. Kommer der svar er der hul igennem.

Husk evt. at sætte dem i samme workgroup og evt. aktivere fil- & udskriftsdeling på w98 pc\'en.

Der findes internet deling i w2k. Prøv evt. at bruge hjælp. Så lærer du også lidt selv ;-)
Avatar billede riversen Nybegynder
29. december 2001 - 09:23 #8
Avatar billede flyfish.dk Nybegynder
29. december 2001 - 12:31 #9
Jeg har en jpg image over hvordan jeg vil sætte det op og hvad jeg vil sætte op hvor sådan at det virker  du kan maile mig på flyfish@mail.dk  og jeg vil replay med en mail samt filen !

jeg har det alderede oppe af køre med 2 stk win2000 maskiner

Undskyld at det blive nødtil at forgå via mail  men min web/mail server sage lig karbumm i går nat  såå jeg kan ikke ligge en link
(jeg roede hvis lige lidt formeget med root)
dog virker TDC mail da stadig !