Avatar billede blobfish Nybegynder
28. december 2001 - 20:36 Der er 14 kommentarer

Nye ram, men idiot Winows

jeg fik nogle sd pc-133ram 128mb i julegave, dem var jeg så glad for, men da jeg puttede dem i computeren, kunne bios godt se at der nu var 256mb ram, men da jeg så ville gå ind i windows, kom der først lige en blå skærm, der sagde at der var noget galt, i for af en eller anden fejl.....
Nogen der kan hjælpe plz.
Avatar billede steen_hansen Forsker
28. december 2001 - 20:42 #1
Kan du skrive den fejlmeddelelse ned? Det lyder bekendt...
Avatar billede nesral Nybegynder
28. december 2001 - 20:43 #2
er de alle pc 133 eler måske lidt af hvert
Avatar billede egadm Nybegynder
28. december 2001 - 20:52 #3
Det lyder som om at en af ram klodserne er defekte. du kan prøve at sætte dem i en afgangen og se hvilken en af dem det er.
Avatar billede casio Nybegynder
28. december 2001 - 20:54 #4
Ja, de er sikkert defekte. Ved du om det er 1. parts 2. parts eller 3. parts?
Avatar billede rebus Nybegynder
28. december 2001 - 20:56 #5
Det betyder ikke noget om der både er pc 100 og pc 133.
Avatar billede summer Mester
28. december 2001 - 21:43 #6
rebus, det er ikke rigtigt. Har man både 100 og 133 i, vil de begge fungere som 100. Desuden er det slet ikke sikkert, at blobfish\'s pc kan klare 133. Det kan nemmest ses i pc-manualen.
Jeg har f.eks. en kun 1½ år gammel pc, som kun æder 100 sdram.
Avatar billede rebus Nybegynder
28. december 2001 - 22:56 #7
Jo, det er rigtigt....
Jeg har kørt med pc 100/133 sammen og der kom ingen fejlmelding/blå skærm. Så det er ikke der fejlen ligger....
Det er rigtigt noget af det du siger, med at de begge vil fungere som pc 100, dog kun hvis dit bundkort/cpu ikke kan køre med fsb på over 100mhz.
Da jeg kørte med to forskellige kørte den ene som pc100 og den anden....gæt...RIGTIGT! den kørte pc133.
Men summer det er en meget relavant, jeg kom til at tænkte på at det kunne være meget nyttigt hvis vi vidste hvad din PC bestod af?...Det kunne være den skulle have DDR-ram...
Avatar billede rebus Nybegynder
28. december 2001 - 22:57 #8
Altså ikke din Summer, men blobfish\'s...
Avatar billede k.harritsoe Nybegynder
29. december 2001 - 18:59 #9
Hvordan har du placeret rammene på bundkortet?

hvilket make er det?
Avatar billede blobfish Nybegynder
29. december 2001 - 20:43 #10
det skal lige siges, at det er et NT system, nærmere betegnet windows XP
Avatar billede rebus Nybegynder
29. december 2001 - 20:46 #11
Kan du ikke fortælle hvad din PC består af?
Avatar billede blobfish Nybegynder
29. december 2001 - 21:30 #12
min bundkort understøtter PC-100 op til 756 mb ram, og max. 256mb kort
Avatar billede jytteq Nybegynder
30. december 2001 - 06:31 #13
Jeg har opbygget flere PCere og problemer med ram har der været på de fleste. Rammene kan være af god kvalitet og virke perfekt i andre bundkort. de kan også virke perfekt hvis der kun er en stang og hvis man sætter en mere i så bliver alt helt ustabilt. Min erfaring er at man ikke kan klare problemet ved at stille i BIOS eller andet men simpelthen må prøve sig frem med forskellige RAMer i forskellige sokler til alt er stabilt.
WIN98 kan bruge næsten alt men WIN2K og XP er meget mere hysteriske her. Den bedste test på at rammen er stabil, er at læse WIN2K installationsfilerne ind, hvis den ikke kan læse filerne korrekt så er der med 99% sikkerhed et RAMproblem, hvis den læser dem OK så er RAM med 99% sikkerhed stabil.
Denne test har aldrig fejlet her hos mig.
Avatar billede summer Mester
22. december 2003 - 17:09 #14
Luk please!