Avatar billede sune.jakobsen Nybegynder
28. december 2001 - 13:34 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Jeg kan ikke henter filer fra internettet

Jeg har pludselig fået et problem, når jeg vil downloade en fil fra internettet, kan jeg ikke få lv til at gemme den på min harddisk, jeg kan kun få lov til at åbne filen fra dens nuværende position. Når jeg trykker \"SAVE\" sker der bare intet. Boksen hvor jeg kan vælge forsvinder bare, men intet andet sker!
Jeg kører win 2000, med både IE6.0, NS og Opera og problemt er ved dem alle. Ud over det har jeg Noron firewall 2002, og Panda Titanium
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
28. december 2001 - 13:37 #1
Kører du NTFS ?
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
28. december 2001 - 13:38 #2
Prøv at konvertere til FAT32 hvis problemet foretsætter og disable dine antivirus programmer.. Vær sikker på at du er logget på som admin og husk at dine filrettigheder skal være FULL
Avatar billede sune.jakobsen Nybegynder
28. december 2001 - 13:41 #3
Jeps NTFS, men det har virket før også med NTFS, Det virker heller ikke når jeg disabler mit virusprogram. Hvor tjekker jeg om mine filrettigheder er sat til fuld?
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
28. december 2001 - 13:45 #4
Kontrolpanel > Brugere Eller konti..kan ikke huske det.. Ellers tryk CRTL ALT DELETE.. og se om der står navn/administrator
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. december 2001 - 13:50 #5
zyberwizard> det er ikke sådan lige at convertere fra ntfs til fat32, jeg kan heller ikke se hvad det skulle hjælpe.
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. december 2001 - 13:51 #6
log af som bruger og log på som Admin. eller giv brugeren samme rettigheder som Admin.
Avatar billede sune.jakobsen Nybegynder
28. december 2001 - 13:54 #7
Jeg er logget på som admin og det hjælper ikke at logge på som andre brugere, problemet er altså generelt... Mit bud er at det er noget som et eller andet program har ændret på, men hvad?
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. december 2001 - 13:57 #8
ok, det kan være at et eller flere systemfiler er korrupte, prøv at gå i Start/Kør og skriv SFC /scannow, sæt din Win2k skive i drevet og tryk på Enter.

Der går ca. 10 minutter hvor evt. korrupte filer udskiftes med de originale.

Hent Service Pack2 hos Update Microsoft (Start/Update) og installer den.
Avatar billede sune.jakobsen Nybegynder
28. december 2001 - 14:02 #9
Det gør jeg... vender snart tilbage
Avatar billede sune.jakobsen Nybegynder
28. december 2001 - 14:18 #10
Jeg får desværre at vide at det er en forkert cd jeg sætter i... (det er den originale) Sercice pack2 har jeg. Er der andre måde at tjekke om der er nogle systemfiler der er korrupte...
Avatar billede hobbez Nybegynder
28. december 2001 - 14:25 #11
Prøv at slå din firewall fra!

/Rob
Avatar billede steen_hansen Forsker
28. december 2001 - 14:25 #12
Sæt din Win 2000 installations cd-rom i drevet og skriv dette i en DOS-prompt:

SFC /scannow
Avatar billede steen_hansen Forsker
28. december 2001 - 14:29 #13
Sorry, retaxes! Havde ikke lige set dit svar :o9
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. december 2001 - 14:34 #14
har du et brænderdrev så prøv at sætte den der.

Ellers kan du prøve med en repair af systemet, det gør nogenlunde det samme, men tager noget længere tid
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. december 2001 - 14:34 #15
og det ødelægger ikke din bestående installering.
Avatar billede sune.jakobsen Nybegynder
28. december 2001 - 15:07 #16
Jeg har kørt repair på mit system, og nu virer det det, men det var en noget drastisk måde, nu skal jeg til at hente alle opdateringer os. igen, men det virker da. Men nu må vi se om problemet kommer igen...
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. december 2001 - 15:11 #17
har du husket SP2 og hvilke opdateringer drejer det sig om?
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. december 2001 - 15:12 #18
når du henter de opdateringer skal du prøve om en af dem får fejlen frem igen.
Avatar billede borf Nybegynder
28. december 2001 - 16:55 #19
Jeg havde det samme problem lige efter jeg havde afinstalleret en download accelator. Hvis du har det, så prøv at bruge windows update, den fornyer alle dine drivere, og så kan du sansynligvis. Ellers er det jo heller ikke svært at geninstallere windows ;) (Hvis du HAR et download accelator program installeret så prøv at fjerne det)
Avatar billede sune.jakobsen Nybegynder
28. december 2001 - 17:08 #20
Det er alle opdateringer incl. directX og IE6.0, men ingen har fået problemet til at opstå igen...

Jeg giver pointene til Retaxes hvis ingen har brokket sig i løbet af aftenen.

VH
Sune
Avatar billede sune.jakobsen Nybegynder
28. december 2001 - 17:08 #21
borf -> Jeg har ingen accelerator, jeg sidder på noget heftigt bredbånd...