Avatar billede k.k Nybegynder
28. december 2001 - 00:17 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

dvale?

Efter jeg har fået Win. XP vil min pc`er ikke slukke helt, skriver (du kan nu slukke din computer) hvordan kan jeg ændre det? Jeg har rodet med strømstyringen uden hæld.......
Avatar billede futte21 Nybegynder
28. december 2001 - 00:22 #1
Det prob havde jeg også med win 2000 prof

Gå ind i strømforsyning og så er der noget der hedder apm og der sætter du en lille Flue ben i så skulle den slukke HTLT!
Avatar billede cool_casper Nybegynder
28. december 2001 - 00:23 #2
Det er ikke dvale... Du skal finde en regstreringsnøgle som definerer om strømforsyningen slukker helt...
Avatar billede rkhdk Nybegynder
28. december 2001 - 00:28 #3
dette er til W2K.. håber det er det samme til XP

Kontrolpanel, strømstyring, APM
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. december 2001 - 00:38 #4
gå ind i bios under Powermanagement og se om APM/ACPI er sat til Enabled
Avatar billede goulduck Nybegynder
28. december 2001 - 07:04 #5
Jeg tror retaxes er inde på noget af det rigtige... jeg husker selv at jeg lavede en \"Load BIOS defaults\" inde jeg startede installation af Windows XP.

Min Windows XP laver det samme...
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. december 2001 - 12:03 #6
k.k.> hvis APM/ACPI ikke har været enabled og du enabler dem skal du regne med en repair af systemet før det virker.

Hvis det kommer til at fungere kan du glæde dig over at kunne lukke ned blot ved at trykke på afbryderen, så lukkes programmer og winXP automatisk ned.
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. januar 2002 - 00:26 #7
lykkedes det k.k. eller hvad, jeg tror der er andre der gerne vil høre en kommentar ;o)

Tak for pointene.

www.fotx.net/retaxes
Avatar billede k.k Nybegynder
03. januar 2002 - 00:30 #8
det der med der administratoradgangskode kan jeg ikke komme videre med
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. januar 2002 - 00:37 #9
Det var ikke så godt, kan du så ikke starte WinXP
Avatar billede k.k Nybegynder
03. januar 2002 - 00:52 #10
jeg følger din beskrivelse, men når jeg holder f5 ned stpper den,og spøger om det er en standart komputer eller andet og der kan jeg kun trykke standart (det er en compaq) og så for sætter den og kommer op med en menu hvor jeg blandt andet kan vælge reperer og så spørger den om administratoradgangskode (som ikke er mit navn eller det nr. der står under egenskaber for denne komputer) æv æv
nu ville jeg gå i seng og sove på det.
k.k
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. januar 2002 - 00:59 #11
havde du ikke ACPI i bios på Compaq\'en, for ellers hjælper det ikke.
Vi ser hvad du finder ud af i morgen.
Avatar billede futte21 Nybegynder
03. januar 2002 - 10:53 #12
K.K jeg havde da det samme svar som retaxes og meget før ham man!
Avatar billede k.k Nybegynder
03. januar 2002 - 23:49 #13
der er Powermanagement og den står på enablad og har gjort det hele tiden, men der er ikke noget om ACPI i bios`en
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. januar 2002 - 01:04 #14
så er det ikke sikkert at du får det til at virke.

Har du prøvet med en biosopgradering?
Avatar billede k.k Nybegynder
04. januar 2002 - 09:32 #15
det virkede jo med win.98
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. januar 2002 - 12:43 #16
Der er meget stor forskel på hvordan Win98 & WinXP opfører sig mht. strømstyring.
Avatar billede k.k Nybegynder
04. januar 2002 - 15:46 #17
jeg kontakter compaq support
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. januar 2002 - 16:53 #18
Ok
Avatar billede k.k Nybegynder
05. januar 2002 - 09:04 #19
Jeg har opdaderert min bios, men der stadig ikke noget acpi/apm under Powermanagement og den er Enabled, men nu fryser den hele komputeren når jeg lukker den ned (compaq er vist ikke helt fremme win Xp i bios)
Avatar billede k.k Nybegynder
05. januar 2002 - 09:07 #20
når jeg ville reparer går det også godt indtil jeg trykke R så går den i dos og hvad skal jeg skrive for at få den til at køre repare??
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. januar 2002 - 11:50 #21
du har nok sagt ja til Restore for tidligt, du skal springe den over ved at trykke Enter.
Først næste gang spørger den om du vil installere en ny eller Restore og her trykker du på R
Avatar billede k.k Nybegynder
07. marts 2002 - 07:54 #22
der er intet der virker af det jeg har prøvet intil nu, men kan det måske være noget hardware?? Der er noget ukent hardware i enhedshåndteringen og den har jeg lukket for. Nogen andre siger at det er et ram problem (har 176)
Jeg køber nok en ny pc`er da denne er lille for at slippe af med proplemet:-(