Avatar billede goldenboy Nybegynder
27. december 2001 - 15:59 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Prob med Resin server

Jeg har installeret min Resin server, og jeg kan godt selv se mine jsp sider.

Men andre på internettet kan desværre ikke se dem.
De kan godt pinge mit ip, men de kan ikke connecte til mig:
http://ip:8080/index.jsp

nogen der ved om det kræver noget specielt for at sætte resin op til at modtage kald fra internettet?

skal desuden siges at jeg har kommer på internettet via LAN. så jeg har 2 ip\'er
et internt og et eksternt...og ingen af dem duer.

hvis I skal bruge flere oplysninger, så sig endelig til.
på forhånd tak
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. december 2001 - 16:26 #1
Er din router (hvis du har én) åben for port 8080 ??
Avatar billede thums Praktikant
06. januar 2002 - 14:40 #2
1. Hvad er det for en slags LAN du sidder på?
2. Har du personligt mulighed for at ændre på din router\'s/firewall\'s settings?
3. hvis du har skal du som sagt af erikjacobsen åbne for din port 8080, som jeg er sikker på at du har gjort.. men man kan aldrig være sikker.

de settings du skal ændre på er i bedste fald kun porten som skal åbnes... dog kan det også være at denne skal vide hvilken IP din webserver har..

alt i alt er det ikke så besværligt hvis bare du har et minimumskendskab til din router/firewall

en anden ting du måske vil tjekke er om der køre en default webserver på din computer.. ved jeg har haft det problem med en default ftp-server der kørte i windows2000 som først skulle lukkes ned
Avatar billede goldenboy Nybegynder
06. januar 2002 - 18:36 #3
Det viste sig at være et problem med udbyderen, men det blev løst da jeg flyttede min computer igen.
(Havde den ved mine forældre da jeg havde probs - Hjemme i århus virker det fint)

Men ellers tak for svarene folkens...