Avatar billede morton Nybegynder
27. december 2001 - 15:11 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

fominskelse af ark til print

Jeg har et excelark som er for stort til, at jeg kan få printet det ud på et papir. Jeg vil derfor gerne har det gjort mindre så jeg kan få plads til det på kun et papir. Hvordan gør jeg dette?

På forhånd tak
Morton
Avatar billede riversen Nybegynder
27. december 2001 - 15:15 #1
marker hele arket, ved at trykke på firkanten i venstre øverste hjørne af arket. Vælg en mindre skriftstørrelse og ret rækker og kolonner til ved at dobbeltklikke på stregen mellem rækkerne/kolonnerne, for at de autotilpasser.

Alternativ kan du evt. vælge landscape alt efter hvordan arket ser ud.

Du er evt. velkomment til at maile regnearket, hvis du ikke kan finde ud af det...og det ikke er hemmeligt ;-)

riversen@mail.ikasths.dk
Avatar billede damvej Nybegynder
27. december 2001 - 15:15 #2
Hej Morton
Under page setup, Page, scaling kan du formindske arket, så det eks kun fylder 70% af det oprindelige.
Hilsen
Flemming
Avatar billede b_hansen Novice
27. december 2001 - 15:15 #3
i sideopsætning er der to muligheder:

enten %-vis tilpasning eller antal sider, der skal zoomes ned
Avatar billede b_hansen Novice
27. december 2001 - 15:16 #4
*SS* det var der mange, der vidste......
Avatar billede riversen Nybegynder
27. december 2001 - 15:17 #5
eller ændre vha. skalering...under sideopsætning
Avatar billede janvogt Praktikant
27. december 2001 - 15:25 #6
Uanset, hvor meget dit ark fylder kan du give Excel beked på, at det hele skal stå på én side ....

Dette gøres ved at vælge
Vis udskrift - Indstil - Fanen \"Side\" og så markere punktet \"Tilpas én side høj med én side bred\".
Avatar billede morton Nybegynder
27. december 2001 - 15:47 #7
Tak for hjælpen - Det er jo bare helt kanon i var så hurtige :-)
Pointene må næsten tilfalde riversen eftersom han var først på aftrækkeren, men i andre skal også have en stor tak!

Hilsen
Morton
Avatar billede riversen Nybegynder
27. december 2001 - 15:47 #8
og hermed rundede jeg så de 7000...tak for det ;-)