Avatar billede simon_lassen Nybegynder
27. december 2001 - 13:34 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Excel graf til gif.

Findes der er måde hvor man kan få en gif fil ud af en graf i Excel sådan at man kun får grafen og ikke baggrunden med.

Jeg har lige lave en lille html fil med mit problem.

www.simonlassen.dk/test.htm

Problemet er at jeg har gjort grafen mindre men baggrunden bliver ikke mindre.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
27. december 2001 - 13:38 #1
du kan tage et screen shot med [ctrl] - [print screen] og så gå ind i paint og trykke [ctrl] - [c] - så kan du selv justere til og gemme det som gif.
Avatar billede simon_lassen Nybegynder
27. december 2001 - 13:44 #2
Det er den løsning jeg bruger p.t. Jeg ville bare gerne have en nemmere metode.
Avatar billede callesen Praktikant
27. december 2001 - 13:49 #3
Prøv:
Klik på Indstillinger i menuen Funktioner i Microsoft Excel, og klik så på fanen Standard.
Klik på Web-indstillinger og klik så på fanen Billeder.
Vælg dialogboksen Tillad PNG som et outputformat.

Du får godt nok ikke en gif men en png, der dog i dette tilfælde er lige så god til web - den fylder typisk lidt mere. Du slipper da for print screen.
Avatar billede simon_lassen Nybegynder
27. december 2001 - 13:57 #4
callesen: Det se smart ud, jeg får også min fil i png. Men jeg slipper ikke for den hvide baggrund..
Avatar billede b_hansen Novice
27. december 2001 - 14:50 #5
Jeg vil tro, at du skal slå den hvide baggrund fra, før du laver dette nummer. I Excel højreklikker du på grafen, vælger formater diagramområde. Under mønstre vælger du, at der ikke skal være nogen farve på området. Som standard er den sat til hvid.
Avatar billede simon_lassen Nybegynder
27. december 2001 - 16:02 #6
Det er ikke så meget farven, det er det at det bliver til px. på billedet.
Avatar billede callesen Praktikant
27. december 2001 - 18:15 #7
Nåh - den baggrund. Den må du fjerne i et billedbehandlingsprogram. Tror jeg. Jeg har ikke set en indstillingsmulighed for dette.
Avatar billede goodwill Nybegynder
05. januar 2002 - 16:23 #8
Hej,
Havde samme problem og ledte som en gal. Fandt noget på www.XL-Logic.com
Under main menu, dernæst add inn\'s, nummer 1
:o)
Goodwill
Avatar billede simon_lassen Nybegynder
06. januar 2002 - 11:30 #9
goodwill

Hvis du vil oprette et svar så venter der 30 point til dig:-)
Avatar billede goodwill Nybegynder
06. januar 2002 - 23:05 #10
OK så da, her over på julemåneden kan alt, der ligner tal bruges, men det var nu kun et lån fra en ekspert..
:o))
Goodwill