Avatar billede pallesimonsen Nybegynder
27. december 2001 - 09:32 Der er 9 kommentarer

Opsætning af news.tele.dk i nyhedsgrupper

Hej,

Er der nogen der ved hvordan man kan komme til
at hente filer ned ved hjælp af news.tele.dk??

Når jeg skal til at abbonere får jeg flg. tilbagesvar:502 dread03.news.tele.dk: Access denied to your node

Konfiguration:
  Konto: news.tele.dk
  Server: news.tele.dk
  Protokol: NNTP
  Port: 119
  Sikker (SSL): 0
  Fejlnummer: 502
  Programkode: 800ccca0

Er der nogen som ved hvad der er galt....

Palle

Avatar billede speedy Nybegynder
27. december 2001 - 09:34 #1
Jeg ved ikke om det gør en forskel, men du jeg bruger denne server: news.inet.tele.dk

/SpEeDy
Avatar billede pallesimonsen Nybegynder
27. december 2001 - 09:42 #2
Stadig samme problem.

Der kommer flg. meddelelse:

Der blev modtaget et ukendt antal svar på forespørslen efter oplysning er fra news.inet.tele.dk.

og i baggrunden af dette billede kommer:

Liste over tilgængelige nyhedsg. hentes. Dette skal kun gøres en gang. Dette kan tage nogle minutter. Denne forbindelse er ikke tilsluttet???????????

Hvad kan være galt?

Palle
Avatar billede NanoQ Nybegynder
27. december 2001 - 10:12 #3
This means that the userid/password in the \'Configure comm...\" is invalid for your news server. The common solution is that you have a userid and/or password configured and don\'t need one. Most servers don\'t require this.

Of course, it could be that the server does require one and you didn\'t supply the proper information.

Avatar billede pallesimonsen Nybegynder
27. december 2001 - 10:16 #4
Og hvordan løser jeg problemet?????
Avatar billede pallesimonsen Nybegynder
27. december 2001 - 12:24 #5
Hvordan fjerner jeg dette password/userid for at se om dette er problemet?????
Avatar billede repox Seniormester
27. december 2001 - 20:59 #6
Bruger selv outlook express....

min nyhedsgruppeserver er news.tele.dk
og jeg logger IKKE på med brugernavn og kodeord...
Hvis du vil slå det fra kan du gøre det ved at gå i
Funktioner>Konti
Fanebladet Nyheder vælges
Egenskaber for din nyhedsgruppekonto vælges
Fanebladet Server vælges

      Serveroplysninger...
      Servernavn : news.tele.dk
      Denne server kræver jeg logger (skal ikke vinges af da serveren ikke kræver det)

prøv det...

shady
Avatar billede kwo Nybegynder
27. december 2001 - 22:26 #7
Er du sikker på det shady?

Så kan alle bare gå ind og læse nyheder hos TDC? Det lyder ikke rigtigt.
Avatar billede oersted-pedersen Nybegynder
02. januar 2002 - 02:12 #8
Hva\' Palle - er Tele DK din Internet udbyder ?

KWO>> Shady har ret. Jeg er endnu ikke stødt på nogen nyheds server der kræver man logger på.
Jeg tror de tjekker om du er kunde eller ej når du forsøger at få adgang til serveren.
Jeg er selv kunde ved STOFA. Her skal jeg ikke logge mig på og ved fra andre ikke-STOFA kunder, at de ikke bare kan få adgang til serveren, ligesom jeg heller ikke kan få adgang til Tele DK\'s nyheds server...tjekkede lige ;)
Avatar billede kwo Nybegynder
02. januar 2002 - 10:40 #9
Ok, checkede lige. I har ret. Under nyheder er der ikke hakket af under punktet \"Log på...\". Det må være nok at man har skrevet koden under postserveren.
MEN hvis ikke man har skrevet adgangskode under postserveren og går direkte ind i nyheder, så vil den vel kræve at man logger på der?! Det var vel egentlig bare det jeg mente.

Men Palle, selvfølgelig kræver det at du benytter TDC til internet i forvejen.

Gør du det, er et andet vældig godt sted at spørge om sådanne ting i nyhedsgruppen tele.internet.news-service der kun handler om TDS\'s nyhedsgrupper og mange af deres interne folk læser med her og svarer. Men det kræver selvfølgelig at du først kan komme ind og læse i grupperne  :-)