Avatar billede jokerdk Nybegynder
26. december 2001 - 23:22 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

hvor ligger ms dos

jeg har taget springet fra 98 til xp jeg har mange rosende ord til xp men der er nogle programmer jeg ikke kan bruge på xp og dem vil jeg ikke undværer, jeg skal have formateret c drevet ude i dos men jeg kan ikke huske hvordan man kommer ud i dos på xp  HJÆLP MIG
på forhand TAK
Jokerdk
Avatar billede resten Nybegynder
26. december 2001 - 23:23 #1
Der er ikke dos i xp men boot op på xp cdromen og følg vejledningen så kan du slette den ad den vej.
Avatar billede resten Nybegynder
26. december 2001 - 23:25 #2
Husk dog at sætte din cd til at boote op inde i bios (first boot device cdrom)
Avatar billede pjorte Nybegynder
26. december 2001 - 23:28 #3
Hvis ikke du vil det kan du boot op på en start disk til Windows 98, det bruger jeg selv køre Windows 2000, men har lavet en DiskImage og så tag det kun 25 min at geninstaller hele min maskine med Driver, Netopsætning, ftp server og alle min andre programmer som alt samme efter hånden fylder 1500Mb
Avatar billede jokerdk Nybegynder
26. december 2001 - 23:28 #4
kan man ikke komme ud i dos før du har starte xp op altså når du starter computeren op man kunne på me
Avatar billede michaelb2 Nybegynder
26. december 2001 - 23:29 #5
prøv at gå ind i start menu og så run. skriv så: command
Avatar billede jokerdk Nybegynder
26. december 2001 - 23:32 #6
michaelb2 du er lige ved at ramme hovedet på sømmet hvordan kommer jeg ud i det før windows er startet
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. december 2001 - 23:36 #7
du skal skrive cmd.exe
Avatar billede jokerdk Nybegynder
26. december 2001 - 23:37 #8
michael kan jeg formater mit c drev på den måde også instalerer et nyt windows der efter den plejer at vil have alle programmer lukket inden den vil formater
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. december 2001 - 23:37 #9
i både Win2k & WinXP er DOS afskaffet og erstattet af en kommandoprompt der hedder cmd.exe.
Prøv at gå i Start/Kør og skriv cmd.exe
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. december 2001 - 23:39 #10
når du er ude i kommandoprompten kan du prøve dine dos programmer af, du kan også starte dem fra skrivebordet via en genvej.

Hvad er det for programmer.
Avatar billede resten Nybegynder
26. december 2001 - 23:43 #11
Gør nu som jeg siger hvis du skal ha formateret det C drev og ellers lav back op af det du vil have for hvis du bare laver en opgardering for at beholde nogen af dine programmer får du kun en masse bøvl.
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. december 2001 - 23:47 #12
uanset om du indlægger msdos på din harddisk kommer du aldrig til at afvikle dem under DOS.
Avatar billede jokerdk Nybegynder
26. december 2001 - 23:48 #13
retaxes du har ret hvorfor svarer du ikke i stedet for at komenterer
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. december 2001 - 23:50 #14
det gør jeg også i andre spørgsmål når jeg er sikker i min sag, her er det blot en forglemmelse ;o)
Avatar billede jokerdk Nybegynder
26. december 2001 - 23:53 #15
cdrwin nero burn også vidre også vil xp ikke godtage min hp brander men det er en aftale microsoft har lavet med hp at man skal bruge bestemte brande programmer for at kunne brande men jeg har også hørt om folk uden de problemer som jeg har men de har samme brander som mig så nu hedder det snart 2000
Avatar billede resten Nybegynder
26. december 2001 - 23:54 #16
hva så har du fået en fornuftig forklaring på hvordan du formarter dit C drev?
Avatar billede suha Juniormester
26. december 2001 - 23:55 #17
Formater C: Sæt Win 98 cd\'en og opstartsdisketten i samtidig. Start/genstart computeren. Når opstartsdisketten er kørt ind, siger du ja, til at starte med hjælp af Win98 cd\'en. Din computer står i A: promte, skift til det drev, hvor Win98 er, eks. \"cd D:\", skift til dir. Win98 \"cd Win98\" når der står D:\\Win98 skriver du FORMAT C: og så skulle du gerne kunne formatere C drevet. - held og lykke.
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. december 2001 - 23:57 #18
Vil du prøve noget der kan erstatte dos, kan du prøve med 4dos fra JP Software http://www.jpsoft.com/
Avatar billede jokerdk Nybegynder
26. december 2001 - 23:58 #19
ja det har jeg men det er med tårer jeg formater det er et kanon system de har fået på benene micro men den vil som sagt ikke godtage mine brande programmer og brander som skulle virke til xp ifølge microsoft og hp MEN DET GØR DET ALTSÅ IKKE
Avatar billede jokerdk Nybegynder
27. december 2001 - 00:03 #20
tusind tak for hjælpen det her er en fed side man skulle have vist denne side fantes så har jeg undgået en masse problem tænkninger i gennem tiderne tak skal i have
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. december 2001 - 00:11 #21
tak for pointene, og ja, Eksperten er et supersted for teknisk trængene.
Det går nok udover et par eller tre tekniker når der ikke kommer nogen og skal ha\' ordnet deres PC.
Ha\' et godt nytår

www.fotx.net/retaxes
Avatar billede michaelb2 Nybegynder
27. december 2001 - 12:52 #22
jokerdk: Sorry jeg først vendte tilbage nu, men jeg kan se at du fik den hjælp der skulle til!

.::Michael::.