Avatar billede krab Praktikant
26. december 2001 - 23:13 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Install

Er der nogle der kan sige mig hvorfor at jeg ikke kan installere Win XP på min computer, det er en duron 750 MHZ 512 RAM, når jeg prøver at boote fra en XP cd, så sker der en masse lige indtil at det står starter windows, så går den DØD og kommer ikke vidre der ligemeget hvor meget jeg venter, pleace hjælp mig... !!!!!!!
Avatar billede resten Nybegynder
26. december 2001 - 23:17 #1
Prøv den gamle slaver load setup defoults i bios og derefter indstalerer du xp igen og det kan du gøre med hjælp af bootdisketter så du er sikker på du får det hele med og som hentes her www.bootdisk.com
ps  husk at formater din HD.
Avatar billede peet-49 Novice
26. december 2001 - 23:17 #2
Du skal gå i din bios, sæt først boot til CDROM, og så boote på XP, så kører det.
Avatar billede resten Nybegynder
26. december 2001 - 23:22 #3
ja okey og skal du boot op på bootdisketter skal den stå til floppy i first bootdevice i bios.
Avatar billede krab Praktikant
26. december 2001 - 23:23 #4
Hvad er den gamle slaver i bios
Avatar billede krab Praktikant
26. december 2001 - 23:25 #5
jeg er godt klar over at men enten skal boote fra en cd eller en diskette, det er ligesom når jeg har bootet fra cd\'en det går gal, den når at gå en masse ting igennen, inde i den blå skærm, lige til den kommer til et sted hvor den skriver starter windows, så kommer den ikke længre.
Avatar billede jokerdk Nybegynder
26. december 2001 - 23:26 #6
jeg havde samme problem med xp det er ude i bios det gik galt for mig første boot til cdrom som peet49 også har sagt
Avatar billede resten Nybegynder
26. december 2001 - 23:26 #7
Du skal prøve en load setup defoults inde i bios og så indstalerer du den bagefter med de bootdisketter som jeg har forklaret så tror jeg den kommer.
og den cd den er du sikker på virker ik.
Avatar billede peet-49 Novice
26. december 2001 - 23:29 #8
Hvorfor bruge disketter, nå XP har indbygget bootfunktion, den skal, som jeg sagde, stå på første-boot CDROM, så er der ingen fejl.
Avatar billede resten Nybegynder
26. december 2001 - 23:31 #9
ja og hva så hvis bootfunktionen ikke virker hva så.
Avatar billede peet-49 Novice
26. december 2001 - 23:34 #10
ja og hva så hvis resten heller ikke virker, så er vi jo ligelangt.
Avatar billede resten Nybegynder
26. december 2001 - 23:37 #11
ja men det lyder som om den mangler nogen filer til at komme vidre i systemet så jeg tror det er muligheden.
Avatar billede krab Praktikant
26. december 2001 - 23:38 #12
nemlig, for jeg har prøvet alt hvad i siger, og jeg er sikker på at cd\'en virker, for jeg har installetet det på min anden computer.
Avatar billede peet-49 Novice
26. december 2001 - 23:44 #13
Er du sikker, der ikke ligger noget på din HD, som blokker.
Avatar billede yaris Praktikant
27. december 2001 - 00:14 #14
Jeg forstår det sådan st den kører instalationen færdig og så går den død når den skal starte windows (havde selv det samme problem med win 2000) løste det ved at gå ind i bios og enable pci vga pallete setup