Avatar billede hrolsen* Nybegynder
26. december 2001 - 18:39 Der er 54 kommentarer

Damm Hacker

Hey

Er der nogen der kan sige mig hvordan jeg kan svare tilbage mod de satans hacker der altid angrber
mig.
Der må sgu være noget til at afsløre dem mere og bedre
end lige det der er at finde på de alm sider og free ware kan finde deres ip men hvordan kan man slå tilbage
Avatar billede dmcn Praktikant
26. december 2001 - 18:43 #1
Det kan man ikke. Du kan allerhøjst pinge dem igen, men de er formentlig ligeglade.
Glæd dig i stedet over, at de ikke får svar fra din computer, og vær ligeglad.
Avatar billede funkeychicken Nybegynder
26. december 2001 - 18:47 #2
elller....meld dem til politiet....Og glæd dig over de får en megabøde og fjernet deres pc....eller måske fæ´ngelsstraf...
Avatar billede dmcn Praktikant
26. december 2001 - 18:48 #3
funkeychicken : Hvis jeg skulle melde alle der pinger min PC ville jeg dælme have travlt. Politiet gør med garanti ikke en daddel ved pingforsøg, der stoppes af firewall.
Avatar billede hrolsen* Nybegynder
26. december 2001 - 18:49 #4
Ville nu gerne være OND imod dem
Avatar billede tommyf Nybegynder
26. december 2001 - 18:49 #5
Opret en FTP-server, lad dem tro at det er lykkes dem at bryde ind i den. Lig nogle ligegyldige dokumenter i mappen, samt Sub7 (eller andet lignende program). Ændre filnavnet til f.eks \"storage.exe\" eller noget andet neutralt.
Avatar billede tommyf Nybegynder
26. december 2001 - 18:50 #6
(og så er det selvfølgelig meningen at du nu med deres IP kan benytte den bagdør de selv har åbnet til at slette evt. hacker-programmer fra deres computer)
Avatar billede dmcn Praktikant
26. december 2001 - 18:50 #7
hrolsen* : Det kan du ikke - du kan finde ud af i hvilken landsdel de bor, samt hvilken internetudbyder de har, men det er også alt.

tommyf : hehe - nice plan :)
Avatar billede hrolsen* Nybegynder
26. december 2001 - 18:54 #8
Da jeg ikke har forstand på alle de metoder
der kan andvendes er det jo lidt svært for mig.
Jeg har jo aldrig forstået disse personer og har ikke skænket  det  en tanke før nu, men det skal jo ikke være sådan at man selv skal blive hacker for at standse
disse mennesker skal det være ØJE FOR ØJE en underlig verden ikke
Avatar billede tommyf Nybegynder
26. december 2001 - 18:56 #9
Du kan sende ip\'en til politiet men med mindre du har en lang rapport, der sammen med anerkendt software dokumenterer angrebene, tror jeg ikke, at de vil gøre noget.
Avatar billede dmcn Praktikant
26. december 2001 - 18:56 #10
hrolsen* : Jeg installerede selv ZoneAlarm (mest for sjov, sidder i forvejen bag en OK firewall), og blev også ret overrasket over antallet af advarsler.
Jeg blev, som du, enormt irriteret på dem, der sidder og sender forespørgsler, men på den anden side griner jeg lidt i skægget af dem - tænk at bruge så lang tid, og ikke få en daddel ud af det. I hvert fald ikke på min computer. :)
Avatar billede hrolsen* Nybegynder
26. december 2001 - 18:59 #11
Har haft Zone alarm men brokker sig formeget
og  har ikke haft tid til at sætte mig ind i den
og det er jo også kun shareware
Avatar billede tommyf Nybegynder
26. december 2001 - 19:00 #12
Freeware.
Avatar billede dmcn Praktikant
26. december 2001 - 19:02 #13
Min erfaring er, at ZA brokker sig når der er grund til det.
At det er freeware gør ingen forskel - det er stadig en udemærket firewall.
Avatar billede hrolsen* Nybegynder
26. december 2001 - 19:15 #14
Er der nogen der kender BlackIce
Avatar billede dmcn Praktikant
26. december 2001 - 19:17 #15
Jeg ved at kharder herinde fra har leget med den.
Avatar billede hrolsen* Nybegynder
26. december 2001 - 19:19 #16
Hvordan finder jeg så Ham
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. december 2001 - 19:19 #17
jeg kender til Icecap Blackice, den er god, men ZoneAlarm er bedre eller Norton Internet Security
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. december 2001 - 19:21 #18
Der er også noget der hedder Neotrace http://www.neotrace.com/
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. december 2001 - 19:22 #19
Avatar billede Slettet bruger
26. december 2001 - 19:43 #20
tiny firewall

Avatar billede Slettet bruger
26. december 2001 - 19:44 #21
Blacck ICe og zoneAlarm er noget fup
Avatar billede tommyf Nybegynder
26. december 2001 - 19:49 #22
$30 for noget jeg selv kan finde ud af? Det er da bare et opslag hos RIPE, og så har man det ellers - mere kan de heller ike gøre.
http://mcafeestore.beyond.com/Product/0,1057,3-18-SN107799,00.html
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. december 2001 - 20:48 #23
kharder & tommyf> det er meget godt at i kommer og kritiserer forslagene, men hvad med at komme med noget konstruktivt der kan bruges, det var mere på sin plads i stedet for det sludder i kommer med.

Kom så med jeres løsninger, det er der mere brug for ;o)
Avatar billede tommyf Nybegynder
26. december 2001 - 21:37 #24
retaxes >> Hvis du ikke har opdaget det har jeg bidraget med et forslag. Kritiserer merer MCafee for at sælge et så lamt program, det er da intet værd.
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. december 2001 - 21:46 #25
tommyf> Ok, hvad er RIPE f.eks., er det noget hrolsen kan bruge?

Det er jo ikke forundt at være så meget inde i tingene som du er.
Avatar billede tommyf Nybegynder
26. december 2001 - 21:51 #26
HR. Olsen kan i hvert fald få et 10minutters kursus i at bruge det af mig, noget biligerer end $30. Desuden bør Hr. Olsen ikke jagte hackerer.

Du forsvarer deres produkt som var det dit eget.
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. december 2001 - 22:01 #27
tommyf> nej, ikke neotrace, men jeg har da både icecap og Zone Alarm, men bruger kun ZA.

Det er ikke mange private forundt at have en professionel firewall, så må man tage til takke med det man har råd til.
Avatar billede tommyf Nybegynder
26. december 2001 - 22:06 #28
Personlig har jeg kun ZA.
26. december 2001 - 22:06 #29
Prøv at læse dette du kan afsløre hvem der pinger dig http://www.kriminalitet.dk/hac.shtml
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. december 2001 - 22:10 #30
ja, man får smidt sin ip lige i hovedet
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2001 - 12:44 #31
Retaxes jeg er kommet med løsninger så tit, og tiny firewall er løsningen, det er ved gud grød ikke noget sludder. Det bras du nævner virker ikke for en dyt.
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2001 - 12:57 #32
Du ved da også retaxes, at det næsten er en umulighed, at svarer nogle hackere tilbage, da de ikke arbejder fra deres egen ip adresse, men ofte går i gennem ind til flere pc’er før de går til angreb på en bestem. De fleste meldinger man får er jo ikke hackere, men alm. høflig hilsen mellem pc’erne, altså alm. ping. Har du en firewall på, som blokerer for disse ping, ja så vil man heller ikke blive opdaget. Det kræver dog så også at man ikke har nogle former for service kørende fra ens pc, for eller så er man afsløret, også må man accepterer disse høfligheds hilsner.

Hvis man har mistanke, om at der skulle være en som prøver på at lave sjov med en, så er den bedste løsning, at installerer et program, som holder øje med ens netkort, så hvis der er ip adresser som kommer ind på ens pc, så kan man se dem, samt se hvilke porte de prøver på at benytte. Så kan man efter følgende blokerer for dem via ens firewall.

Hvis man virkelig skal beskytte sig, så skal man også påregne at skulle af med nogle kr. da virkelige effektiv beskyttelse engang koster. Normalt er det engang heller ikke de små som i det lange løb er interessante for hackere, det er større foretagender, som de syntes er sjovt at hacke. Vi små bliver mange gange kun brugt som mellemstation til et vider gående angreb.
Avatar billede kasseper Nybegynder
27. december 2001 - 13:03 #33
Hvorfor er det så at du kritisere BlackIce, da den kan præcis det du siger, altså analysere alle pakker for afsender IP, og hvilken port, de kommer fra, desuden kan du blokere den afsender osv.
Jeg syntes at en kombination af ZA og BlackIce er rigtig go.
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2001 - 13:04 #34
http://www.mulle.adsl.dk/sikkerhed/ ligger de 2 programmer, som jeg hovedsalig bruger nemlig Tiny firewall og NeoMonitor, som er udmækede til små private pc\'er, hvis man ikke har blokket helt via sin router.
Avatar billede kasseper Nybegynder
27. december 2001 - 13:13 #35
Men hvorfor mener du at BlackIce ikke er godt nok, ikke for at spille smart, men hvis jeg overser noget vil jeg da gerne være på den \'sikre\'side :)
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2001 - 13:46 #36
BlackIce kan heller ikke holde en pind ude, har været hacket med den på, det er kun et program til sjov og fancyhedder.
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2001 - 13:47 #37
Har testet blackIce parralelt med anden firewall, hvor blackICe ikke opserverede noget, men det bliv opdaget via Tiny og NeoMonitor.
Avatar billede kasseper Nybegynder
27. december 2001 - 13:51 #38
Er du sikker på at du har opsat det rigtigt ?
Jeg har ikke haft problemmer med nogen der kommer igennem hos mig !
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2001 - 13:53 #39
Jeps jeg er sikker på den var rigtig sat op. Endvidere syntes jeg det var for dåligt, af et program som man forlanger penge for. Spcielt når der findes gratis programmer, som kan beskytte en bedre, (ikke 100%)men bedre.
Avatar billede kasseper Nybegynder
27. december 2001 - 13:54 #40
OK, jeg tror at jeg vil prøve Tiny og NeoMonitor så.
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2001 - 13:55 #41
Det er dog ok for di kasseper, hvis du er overbevist om at programmet er ok hos dig. Du ved det man ikke ved har man ikke ond af. Det har jeg desværre måtte sande ind til flere gange i tidens løb.

kharder
icq# 71258492
Windows Messenger: kharder@c.dk
kharder@mulle.adsl.dk

Avatar billede kasseper Nybegynder
27. december 2001 - 13:59 #42
Tjaaa, der er dog ikke nogen der hævet på mit dankort, eller lagt billeder af mine bussemænd op på nettet....
Men tjaaa, Jeg prøver dine forslag og ser hvordan det virker...!
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2001 - 14:04 #43
Nej dit Dankort, kan de heller ikke rører ved, og det er næppe dine billeder de er interesseret i, det har det ikke været hos mig. Jeg har skullet bruges som springbrædt, eller de har prøvet på at bruge min mailserver til at spamme fra.
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. december 2001 - 14:30 #44
kharder> det er fint at du er så glad for tiny firewall, men havde det så ikke været på sin plads at nævne url\'en, det var hvad jeg mente med konstruktivt.
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2001 - 00:55 #45
Du har da fået masser af ulr omkring firewall, der er en ulr man kan nævne, som alle forhåbenlig kender www.download.com, derfor har jeg ikke ment det nødvendigt. Der kan du både finde firewall, men også omtale fra de rigtige bruger og ikke blot nogle nogle anmeldelser fra computerblade, som aligevel ikke bruger dem til daglig. Tjek brugernes udsagn omking programmerne i stedet for.
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2001 - 00:56 #46
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. december 2001 - 01:19 #47
kharder> du kom til at sætte et komma efter www.download.com ;o)
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2001 - 08:03 #48
Ja det beklager jeg, julefrokost på 3 dag sætter sine spor.
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. december 2001 - 12:05 #49
;o)
Avatar billede donnib Nybegynder
29. december 2001 - 18:56 #50
Kharder >> Hvis du er interesseret at beskytte din Mailserver så tag et kig på www.ordb.dk . Det er kanont fedt. Du kan teste din Mailserver om den er åben så spammere kan bruge den.

Mihai
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2001 - 12:36 #51
Takker , men jeg har blokket min mail server nu, så den ikke kan bruges til e-mail adresser som ikke er oprettet lokalt. Endvider blokerer jeg afsender ip ved hjælp af min firewall, som næste trin, så min mailserver på den måde ikke belastes.
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2001 - 12:38 #52
Men nu må vi hellere komme tilbage til selve spørgsmålet, for jeg tror vi er ved at bevæge hos lidt væk fra det der var hovedspørgsmålet.:-)
Avatar billede dmcn Praktikant
20. februar 2002 - 09:56 #53
Skal vi lukke og slukke?
20. februar 2010 - 11:29 #54
.