Avatar billede aagaard Nybegynder
26. december 2001 - 17:18 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Godt 3D Program

Er der nogen som kender et rigtig godt 3D program? og hvis du gør vil du så ikke lige skrive det og hvordan programmet er.

-Aagaard
Avatar billede lina_g Nybegynder
26. december 2001 - 17:28 #1
mener du til at lave 3D i..

Der skulle 3d Studio Max være rimeligt godt, men det skulle vist også være ret dyrt!
Avatar billede aagaard Nybegynder
26. december 2001 - 18:56 #2
Ja jeg mener til at lave 3D i. Hvor meget tror du det koster??

-Aagaard
Avatar billede michael-k Nybegynder
26. december 2001 - 19:11 #3
Kan også anbefale 3ds max som koster 30.000 cirka.
Du kan også prøve lightwave kender ikke så meget til det da jeg først lige er begyndt at bruge det.
Men ihvertfal 3ds max, som nok er nemmere og mere brugervenligt end feks. lightwave :-)
Avatar billede cheater Nybegynder
27. december 2001 - 16:51 #4
du kan få en studenter version af 3dsmax... - 2-3000...
Avatar billede eltempogigante Nybegynder
27. december 2001 - 21:24 #5
Jeg ville nok anbefale lightwave 3D 7.0 - www.lightwave3d.com

På deres web site kan du bestille en gratis demo af det.

LightWave laver meget realistiske billeder og er desuden ret nemt at gå til.

3D Studio Max og LightWave kan nogenlunde de samme ting inden for modellering og animering, men LightWave render (laver) altså bedre billeder!

Du kan dog godt få 3D Studio Max til at lave (næsten) ligeså flotte billeder som LightWave, hvis du køber et plug-in (en render) som fx Brazil - www.splutterfish.com

Men så bliver LightWave altså langt den billigste løsning!

Du behøver ikke at styrte ud og bruge alle dine penge på dyre 3D programmer. Der findes også nogle ret gode gratis 3D programmer. Et af dem hedder Blender 3D - http://www.blender3d.com/

Det er en smagssag om hvilket program der er det bedste. I sidste ende kommer det an på hvor meget tid man selv vil investere i det og selvfølgelig hvor dygtig man er.
Avatar billede hybel Nybegynder
31. december 2001 - 10:09 #6
Hvis det er landskaber du er interesseret i kan du med fordel bruge Bryce 5.0. Ellers klik ind på www.renderosity.com som er et kæmpe forum på nettet med alt om 3D programmer og hvad de forskellige kan præstere.

Se galleri på : http://www.renderosity.com/gallery.ez?Form.sess_id=613771&Form.sess_key=1009789725

- Hybel