Avatar billede unocom Nybegynder
26. december 2001 - 13:08 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Kuffert computer.

Efterhånden har jeg fået 2 strøm forsyninger ned i en kuffet. hvor der så skal være 2 computere. det er ikke helt sikkert at de kan være der, men det vil tiden jo vise.

Jeg ville bare vide om der var nogen der havede nogle gode foreslag til hvordan dette kunne gøres evt. nogle links til toturials.

UnoCom.
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. december 2001 - 13:55 #1
Har du sørget for at kufferten er udstyret med hjul, den kan jo komme til at veje en del ;o)

Har du tænkt på ventillationshuller, vigtigt!
Avatar billede unocom Nybegynder
26. december 2001 - 14:09 #2
det er meningen at kufferten ser så ledes ud:

Bund:

                  |------------------|--------|
Blæser IND->      |                  |        |
                  |                  |Strøm 1 |  <- Strøm blæser UD
                  |-------------|    |        |
                  |            |    |--------|
                  |            |    |        |
Huller Til kort -> |Bunkort 1    |    |Strøm 2 |  <- Strøm blæser UD
                  |            |    |        |
                  |-------------|----|--------|

Jeg aner ikke om det er nok med disse blæsere. men det får vi jo af se. Bundkort2
skal ligge i låget over Bundkort1.efter som bindkort1 er en 300mhz og Bundkort2
kun er en 200mhz. tror jeg ikke der bliver så varmt.

men hvem ved.

UnoCom.
Avatar billede unocom Nybegynder
26. december 2001 - 14:11 #3
Damm. hvis i kan tyde tegningen. så ville det nok være bedre. :)

UnoCom.
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. december 2001 - 14:14 #4
Du er vel klar over at afskærmningen skal være iorden, ellers får du nok problemer med udstrålingen fra bundkortene.
Afhængig af hvor mange enheder du skal ha\' så behøver strømforsyningen ikke at være større end 200Watt pr stk.
Avatar billede unocom Nybegynder
26. december 2001 - 14:18 #5
Det er 2 200w strømforsyninger. men der er meningen at der også skal være plads til en 3com superstack 2 24ports 10/100mbit switch. den suger ca 75w. men den skal dog ikke være inde i kuffeteren. men kunne sættes på efter behov.

UnoCom.
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. december 2001 - 14:21 #6
Nå, så ved jeg da at du ikke skal ud og flyve med den!

Bruger den switch virkelig så meget.
Avatar billede unocom Nybegynder
26. december 2001 - 14:25 #7
ja det er en switch hvor strømforsyningen er gået i stykker det er også derfor jeg har fået den :) så nu er der bare et stik så den kan sættes på et normalt strøm forsynings stik. ellers har jeg overvejet at sætte dobelt stik på den ene strøm forsyning så en strøm forsyning trækker det hele. men den plan er ude af verdenen.

UnoCon.
Avatar billede backside Nybegynder
26. december 2001 - 22:09 #8
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. december 2001 - 22:14 #9
backside> fed side, det kufferthalløj er vel til at rejse rundt til netparties
Avatar billede backside Nybegynder
26. december 2001 - 22:18 #10
retaxes>> Ja, der får JEG et problem hvis jeg skal til netparty.  *GG*
Kufferten er en go´ løsning.
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. december 2001 - 22:22 #11
Jeg regnede med at det vcar det han skulle bruge den til.

Hvis man havde tid og lyst kunne man godt lave noget fikst noget.
Avatar billede backside Nybegynder
26. december 2001 - 22:29 #12
unicom>> Jeg kan sku ikke lige finde det nu, men jeg har et link et sted til en komplet guide om kuffert pc´en og bygning af den.
Med skærm i låget og det hele. Men jeg leder videre og vender tilbage.

retaxes>> Det jeg mente med at jeg havde et problem med netparty ses her: http://www.backside.dk/casemod.htm

*GG*
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. december 2001 - 22:35 #13
he, det har jeg set før i et andet spm.

Det ser godt nok pakket ud ;o)
Avatar billede backside Nybegynder
26. december 2001 - 23:22 #14
Nej, jeg kan ikke finde det, men her er et par andre.
Det kan være du kan få lidt tips der.

http://www.ocshoot.com/brief_case.htm
http://www.supersiteusa.com/lanjunky1/briefcase1.htm
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. december 2001 - 23:46 #15
takker
Avatar billede backside Nybegynder
26. december 2001 - 23:48 #16
retaxes>> For hvad?
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. december 2001 - 00:02 #17
Glem det ;o)
Avatar billede unocom Nybegynder
27. december 2001 - 02:48 #18
Er der nogle flere links. eller er der bare nogle der skal have de points:)

UnoCom.
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. december 2001 - 13:53 #19
Nej, jeg har ikke flere idéer!
Avatar billede unocom Nybegynder
03. marts 2002 - 23:24 #20
hvis der ikke er nogen der vil have de points kan jeg da bare selv tage dem.